به گزارش سرویس مد و لباس هنر آنلاین ، امروزه در داروخانه‌ها با کفش‌های طبی مختلفی مواجه می‌شویم اما باید توجه داشت که همین کفش‌ها گاه ممکن است برخی بیماران را دچار مشکلات پوستی کند. به این معنا که ممکن است برخی افراد مثلا به چرم یا به رنگ به کار رفته در کفش‌ حساسیت و آلرژی داشته باشند و به خصوص در فصل تابستان که تعریق پا شایع است، احتمال مشکلات اگزمای تماسی آلرژیک وجود دارد که علایم آن شامل قرمزی، تورم، خارش و حتی پیدایش تاول‌های ریز و درشت روی پوست است.

هرگز این تصور صحیح نیست که چون فلان کفش طبی است پس مشکلات حساسیتی پوست با آن غیرممکن است. بهترین رنگ کفش از نظر پیشگیری از رخداد حساسیت‌های پوستی، پارچه سفید است.

در فصل گرما هر چه کفش منافذ بیشتری داشته باشد و تبادلات هوا آزادانه‌تر در آن انجام شود، احتمال تعریق و مشکلات پوستی شامل بیماری‌های آلرژیک، قارچی و میکروبی کمتر خواهد بود.

پس انتخاب کفش مناسب به خصوص در فصل گرم بسیار مهم است و پیشگیری از خیس شدن فضای کفش در اثر تعریق نکته‌ای است که باید به آن توجه داشت.

اصطلاحا کفش طبی به کفشی گفته می شود که در کارگاهی خاص، با تجویز پزشک و زیر نظر مهندسین ارتوپدی فنی ساخته شود،اما کفش هایی که در بازار و مغازه های کفش فروشی موجود است و گاهی برای فروش بیشتر، نام کفش طبی روی آن ها می گذارند که ممکن است واقعیت نداشته باشد. بعضی از کفش ها که جدیدا در بازار یافت می شوند که به آن ها نیز کفش طبی گفته می شود، این کفش ها گرچه طبی نیستند ولی ساختار طبیعی پای سالم را رعایت کرده اند. این کفش ها فقط برای افراد سالم خوب هستند نه برای کسانی که با مشکلات و دمفورمیتی های شدید مواجهند.

انتهای پیام/62