به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی دبیر پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف برپایی سمپوزیوم، ایجاد ارتباط هر چه بیشتر بین اساتید، هنرمندان و دانشجویان است که این امر موجب ارتقاء هنر مجسمه سازی خواهد شد. بر همین اساس دبیرخانه سمپوزیوم بنا به رای هیات داوران سه اثر از شهریار رضایی، امین بلاغی اینالو و علی خطایی ایلخچی را که در بخش نمایشگاهی حضور داشتند را به دلیل کیفیت مطلوب آثار و نیز به نمایندگی از استان‌های کشور به فهرست هنرمندان بخش اصلی سمپوزیوم اضافه کرد. به این شکل جمع هنرمندان بخش اصلی سمپوزیوم از 10 مجسمه ساز به سیزده هنرمند افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در سمپوزیوم پنجم که با متریال چوب برگزار می شود، از دو استاد مجسمه سازی با چوب؛ جمشید مرادیان و محمد حسین عماد که سابقه بسیاری در زمینه مجسمه سازی با چوب دارند دعوت کردیم تا در این رویداد هنری حضور داشته باشند و زمینه هر چه بهتر انتقال تجربیات از هنرمندان پیشکسوت و باسابقه به نسل جوان ایجاد شود.

موسوی با اشاره به انتخاب دانشجویانی به عنوان دستیار در این دوره از سمپوزیوم گفت: در جهت اعتلا بخشی به تجربیات دانشجویان رشته مجسمه‌سازی، 20 هنرجو را برای بخش دستیاری این رویداد هنری انتخاب کردیم تا بستر تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه سازی هر چه بیشتر محقق شود. امروز جمعه 13 اردیبهشت ماه نیز کارگاه آموزشی برای هنرمندان بخش دانشجویی و دستیاران توسط سعید شهلاپور از مجسمه سازان پیشکسوت برگزار شده است، تا این هنرمندان جوان آشنایی هرچه بهتر با ابزار و متریال پیدا کنند.
وی ادامه داد: حسین کهفی، آرمان رحیم آبادی، عباس طوافی، شاهین منصوری گیلانی، حمید عربی، یوسف صادقی، محمد وجدانی، محمد مهدی شاهزاده، علی حیاتی، سمانه حسینی تیرآبادی، آوا افشاری، ندا عزیزی، هلیا قره گزلو، نسرین ترک، نیلوفر نظری، نرگس کاووسی، شیرین زراعتی، سپیده زمانی، بهاره امیری و نسترن سادات مرتضوی؛ 20 دانشجویی هستند که در این سمپوزیوم به عنوان دستیار با مجسمه سازان بخش اصلی همکاری دارند.
لازم به یادآوری است، پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با چوب 14 اردیبهشت ماه در پارک نوروز واقع در بوستان آب و آتش افتتاح می‌شود. این سمپوزیوم به صورت غیر رقابتی با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار هنری، برگزار می‌شود.