به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، علی تقی‌پور تهیه‌کننده این سریال از روند شکل گیری ایده اولیه این سریال گفت: از آذرماه سال ۹۰ مقدمات ساخت سریالی به نام تهران نو را آغاز کردیم که بعد‌ها به مهرآباد تغییر کرد.

وی ادامه داد: در ابتدای کار امید سهرابی نویسنده فیلمنامه به مدت ۲ ماه شخصیت‌های مختلف را طراحی کرد و در این شخصیت‌ها محورهایی همچون اخلاق و رعایت کردن الگوی مصرف را مدنظر قرار داد. فیلمنامه‌ای باتوجه به این شخصیت‌ها طراحی و در ۳۰ قسمت آماده شد.

تقی‌پور افزود: من بسیار اصرار داشتم که فیلمنامه استاندارد، کامل و جذاب باشد و اگر چنین فیلمنامه‌ای نداشتیم هرگز کار را شروع نمی‌کردم.

وی ادامه داد: سهرابی در ابتدا از فضایی که در تلویزیون حاکم است گله‌مند بود و اعتقاد داشت که تلویزیون هزینه‌ای که باید برای خوب شدن یک سریال انجام نمی‌دهد؛ ولی من از وی خواستم که بدون نگرانی از هزینه‌ها هرآنچه که دوست دارد بنویسد و برای ساخت ارائه کند.

تقی‌پور ادامه داد: سریال مهرآباد محصول من و یا کارگردان و یا حتی سهرابی نیست بلکه این سریال محصول همه کسانی است که برای آن زحمت کشیده‌اند.

تهیه کننده سریال مهرآباد افزود: ۷ ماه و نیم فیلمبرداری این فیلم طول کشید و فیلمبرداری این فیلم در ۱۰۳ لوکیشن اصلی با حضور ۲۲ بازیگر اصلی ۲۴ بازیگر فرعی و در ۱۴۳۰ سکانس ساخته شد. در این سریال ما در کمتر از یک دقیقه تغییر سکانس دادیم و به دلیل تعدد بالای لوکیشن‌ها ما مشکل زیادی داشتیم.

وی درباره کارهای آینده گفت: قصد داریم سریالی را با نام اکباتان برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آماده کنیم.

امید سهرابی نویسنده فیلمنامه نیز با اشاره به نگارش فیلم نامه این سریال به همراه امیررضا طلاچیان گفت: باید بگویم که من به شیوه مرسوم قصه‌گویی که این روز‌ها در صدا و سیما وجود دارد؛ اعتقادی ندارم. من به دنبال فیلمنامه بودم که تک تک آدم‌ها از خودشان قصه داشته باشند لذا ابتدا شخصیت‌ها را خلق کردیم و برای آن‌ها دیالوگ نوشتیم و بعد این شخصیت‌ها با کنار هم قرار گرفتن داستان را ساختند.

سهرابی افزود: در این مجموعه تهیه کننده امکانات زیادی داد و به نوعی ما را مدیون خودش کرد گروه تولید نیز با تمام دل و جان برای این سریال کار کردند.

وی درباره تغییر نام این سریال گفت: من همچنان دوست دارم که نام این سریال تهران نو باشد و تغییر اسم این سریال از تهران نو مانند تغییر نام پیروزی به پرسپولیس است.

سهرابی افزود: کسانی که در این سریال بازی کردند پیش از این نقش‌های این چنینی را بازی نکرده بودند و حضور این گروه از بازیگران حرفه‌ای خیال ما را از حیث راحت کرد. من از ابتدا دنبال رسیدن به یک مکتب از بازیگری بودم که این‌گونه افراد را کنار هم قرار دهیم.

وی با تشکر از همکاری بازیگران گفت: در این کار بازیگران یک ماه و نیم دورخوانی می‌کردند و سعی کردیم در این دورخوانی‌ها به آنچه می‌خواهیم برسیم و از بداهه گویی دوری کنیم.

وی ادامه داد: در سریال به مسائل اجتماعی نگاه شده است البته سعی شده که این مسائل با شوخی بیان شود اما باید بگویم تلویزیون هیچ تاکیدی که حتما این سریال کمدی شود نداشت. در نگارش این سریال هیچ محدودیتی وجود نداشت و برای اولین بار در تلویزیون ما با محدودیت مواجه نبودیم.

سهرابی با انتقاد از فضای سریال‌های کمدی در تلویزیون گفت: ‌ امروز در تلویزیون فقط یک نوع طنز و کمدی وجود دارد و صدا و سیما فقط به یک وجهی از کمدی می‌پردازد در حالی که می‌توان در ساخت سریال تراژدی و کمدی را با هم بیان کرد.

وی با اشاره به مشکل سینمای ایران گفت: اینکه گفته می‌شود مشکل سینمای ایران فیلم نامه است چنین نیست بخش زیاد آن به تهیه کننده باز می‌گردد و این تهیه کننده است که باید درک درستی از درام داشته باشد در سینمای آمریکا بیشتر تهیه کنندگان نویسنده هم هستند و دستی در نویسندگی دارند.

سید فرید سجادی حسینی کارگردان این سریال نیز گفت: در ابتدای ساخت این سریال مشکلاتی وجود داشت اما این مشکلات کم کم از بین رفت و مراحل ساخت آن آغاز شد.

سجادی با بیان اینکه به دنبال یک مکتب بازیگری است گفت: تهیه‌کننده کمک بسیار بالایی در انتخاب بازیگر داشت و به دنبال یک تیم کامل بودیم که به نتیجه رسیدیم.

سهرابی و تقی‌پور تلاش زیادی کردند تا بازیگران خوبی در این سریال حاضر شود بازیگرانی که در این سریال حاضر می‌شدند همه دغدغه کار را داشتند.

وی افزود: این سریال قرار است روزهای زوج هر هفته در ۳۰ قسمت ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش شود.

علی سرابی بازیگر این سریال نیز درباره حضور درآن گفت: برای خود من ورود به تلویزیون خیلی دیرهنگام بود البته اولویت اول من نبود من در هنگام بازی در فیلمی از مسعود اطیابی به پیشنهاد اشکان خطیبی به این سریال دعوت شده‌ام و متن را خواندم فیلم نامه این فیلم به قدری زیبا است که فقط بازیگر باید آن را رعایت کند در این سریال دور من آدم‌هایی بودند که همه آن‌ها در تلویزیون مطرح هستند.

گلاره عباسی بازیگر دیگر سریال نیز گفت: من نقش‌هایی را قبول می‌کنم که در آن بتوانم حرفم را بزنم و اگر نتوانستم بزنم بروم خوشحالم کسانی در این سریال حضور دارند که کارشان برایشان اهمیت دارد.

در این نشست علاوه بر تهیه‌کننده و کارگردان و نویسنده فیلمنامه جعفر عروجی مدیرتولید، داوود امیری مدیر تصویربرداری، مهران احمدی بازیگر، ندا مقصودی، روزبه سجادی حسینی و جمعی دیگر از عوامل سریال حضور داشتند.