به گزارش هنرآنلاین، محمدجلیل عندلیبی در حاشیه جشنواره سرنای وحدت اظهار داشت: حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی در زمینه های مختلف باعث خواهد شد تا این افراد با خاطری آسوده تر بتوانند فرهنگ و اصالت موجود در مناطق خود را حفظ به همگان نشان دهند.

آهنگساز پیشکسوت کشور تاکید کرد:مسئولان نباید فکر کنند که صرفا برگزاری جشنواره های نواحی به معنی حمایت از هنرمندان موسیقی مناطق است بلکه آنها باید در تمامی زمینه ها از این افراد حمایت کنند تا بدین وسیله شرایط برای رشداین گونه از موسیقی فراهم شود.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در کشور مسئولان آن گونه که باید به هنرمندان فعال در عرصه موسیقی توجه نمی کنند در صورتی که حمایت از آنها باعث رشد و پیشرفت فرهنگ کشور می شود.

پژوهشگر موسیقی نواحی سپس تصریح کرد: جامعه امروزه ایران نیاز به موسیقی متعالی و تامل برانگیز داردتا بدین وسیله روح نشاط و شادمانی بیش از بیش در جامعه دمیده شود و خمودگی و افسردگی ناشی از زندگی شهری کمرنگ تر گردد که مسئولان فرهنگی با گسترش موسیقی نواحی می توانند به شکل مناسب این موضوع را عملیاتی کنند.

عندلیبی همچنین برگزاری جشنواره های مانند" سورنای وحدت" را زمینه ساز ایجاد شرایط مطلوب برای ارتقاء موسیقی نواحی دانست و ابراز امیدواری کرد چنین جشنواره های باعث اتحاد بیشتر قومیت های ایرانی شود تا بدین وسیله هنر موسیقی ایرانی بتواند در سطح کشورو جهان رشد کند.

آهنگساز پیشکسوت کشور تاکید کرد: علاوه براین جشنواره هایی مانند "سورنای وحدت" که به لحاظ علمی واجرایی برنامه ریزی دقیق وهدفمند و دارای چشم انداز بلند مدت است، می تواند زمینه ساز اتحاد ، وحدت و یکپارچگی اقوام ایرانی به لحاظ تفکر و اندیشه ی متعالی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی شود.

انتهای پیام/