به گزارش هنرآنلاین، احمد همتی در جمع اعضای بسیج رسانه استان فارس اظهار کرد: عجیب است که مدعیان وطن‌دوستی لوس‌آنجلسی به دیدار پاسارگاد و مدح پرسپولیس فخر می‌فروشند اما جوانانی که با خون خود این کشور با تمام نمادهایش را حفظ کرده‌اند، خشونت‌طلب معرفی می‌‌کنند.

وی افزود: در نظام اسلامی بسیج یک عنوان مقدس است که امام (ره) و مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به آن داشته‌اند چنانکه هویت بسیج آمیخته با هویت انقلاب است.

همتی ادامه داد: در طول دوران پر فراز و نشیب انقلاب بسیاری از دستگاه‌ها دچار انحراف شدند اما بسیج به سبب بصیرت خود هیچ‌گاه در مسیر حق دچار لغزش نشد.

وی تصریح کرد: بنا به گفته معصوم، صدق گفتار از طول سجود و رکوع مهم‌تر است و در بزنگاه‌های انقلاب نیز این عمل ما است که میزان ولایتمداری را روشن می‌سازد.

وی بیان کرد: افراد دلسوز انقلاب باید از تندروی و کندروی بپرهیزند و چنان نشود که گاه رهبری نهیب بزند که اگر حزب‌اللهی هستید فلان کار را انجام ندهید.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: هر زمان رسانه‌ها درست کار کرده‌اند اثر آن به روشنی در جامعه دیده شده چنانکه یک سریال خوب، یک اثر موسیقایی مناسب و یک تیتر درست می‌تواند اثرگذار باشد و بر حال مردمان جامعه تاثیر خوب بگذارد.

به گفته وی، اگر در غدیر افرادی بودند که ابزار هنر از نقاشی و کتابت آن واقعه را به گوش آیندگان می‌رساندند، عاشورا رقم نمی‌خورد.

وی اضافه کرد: کم‌فروشی برای یک خبرنگار جایز نیست و خبرنگار دارای رسالت باید با دقت و درایت اخبار را منعکس کند.

وی با بیان لزوم دوری از شایعات و گمانه‌زنی‌ها گفت: این قبیل افعال آبروی یک مومن را می‌برد و مصداق تخطی از دستورات اللهی است.

به گفته وی، هنر فاخر از طریق تاثیری که بر مردم می‌گذارد برای مخاطب تعهد و اخلاق را به بار می‌آورد، آمار اعتیاد و طلاق را کاهش می‌دهد و حتی با افزایش احساس آرامش معنوی افراد بر هنجارشکنی‌هایی مانند عبور از چراغ قرمز نیز تاثیر می‌گذارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در گذشته که ابزار ارتباطی و آزادی‌های امروز وجود نداشت و این میزان محتوا درباره عشق و دلبری در اینترنت و بلوتوث و پیامک رد و بدل نمی‌شد، زندگی‌ها موفق‌تر بود و این امر نشان می‌دهد که سبک زندگی سکولاری آرامش و انسجام خانواده را به ارمغان نمی‌آورد.

مدیرکل ارشاد فارس ابراز کرد: غول‌های رسانه‌ای غرب، مرگ یک لاک‌پشت را مهم‌تر از 5 میلیون یتیم عراقی جلوه می‌دهند.

همتی تصریح کرد: بی بی سی به 38 زبان زنده دنیا و صدای آمریکا در 175 کشور به 40 زبان زنده برنامه پخش می‌کند.

مدیرکل ارشاد استان فارس اضافه کرد: به جز اصحاب قلم و رسانه کسی نمی‌تواند پاسخ این حجم از تولید محتوای ضدانسانی را بدهد.

وی ادامه داد: چهار خبرگزاری در جهان 5 هزار دفتر در دنیا دائر کرده‌اند و روزانه 152 میلیون کلمه خبر را تولید می‌کنند که معادل 85 درصد اطلاعات و اخبار دنیا است.

وی در ادامه ابراز کرد: رسانه‌ها باید استکبار‌ستیزی، حب وطن و ولایتمداری را ترویج کنند و دقت کنند که گاه بیان هر مطلب راستی نیز به مصلحت نیست.

وی در این نشست بیان کرد: نیت نویسنده یک مطلب در رسانه بسیار مهم است چنانکه اگر مطلبی به دلیل اغراض شخصی نگاشته شود مورد نفرت مخاطب واقع می‌شود اما اگر برای رضای خدا نقدی منصفانه با بیان راهکار صورت گیرد که در آن تخریب و بردن آبرو رخ ندهد همگان می‌پسندند.

وی همچنین با اشاره به لزوم پرهیز از خبرسازی در رسانه بیان کرد: بیان صدها خبر از عملکرد روزمره فلان مدیر صحیح نیست و باید بدانیم که این رضای خدا است که حب انسانی را دل مردم قرار می‌دهد یا بر می‌دارد.

مسئول بسیج رسانه استان فارس نیز در این نشست گفت: سازمان بسیج رسانه فارس به عنوان هجدهمین بسیج تخصصی ذیل سپاه پاسداران حفاظت از ارزش‌های انقلاب با ایجاد انسجام و هویت جمعی بین اصحاب رسانه را دستور کار قرار داده است.

اسماعیل قزل سفلی کمک به تحقق جامعه اسلامی را از جمله اهداف سازمان بسیج رسانه‌ عنوان کرد و ادامه داد: کمک به تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه‌ای کشور از جمله محورهای فعالیت سازمان بسیج رسانه‌ای کشور است.

وی در ادامه با برشمردن راهبردهای این سازمان ابراز کرد: کمک به تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب در مقابل جبهه فرهنگی معارضان نخستین راهبرد این نهاد است.

قرل سفلی خاطرنشان کرد: حفظ و گسترش تفکر بسیجی و کمک به نهادینه‌سازی تفکر امر به معروف و نهی از منکر دومین راهبرد بسیج رسانه است.

ترویج فضیلت‌های اسلامی و روحیه مقاومت در اصحاب رسانه و تولید محتوا در راستای نظریه‌پردازی فعالیت رسانه‌ای مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی موارد دیگری بود که وی ذیل عنوان راهبردهای بسیج رسانه به آن پرداخت.

مسئول بسیج رسانه استان فارس همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: آنچه که می‌تواند حماسه را تحقق‌پذیر سازد باید از عمق جان بجوشد و رسانه‌ها بی‌شک در این مهم و ایجاد نشاط و شور در دل مردم نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/