به گزارش هنرآنلاین، در مراسمی که در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه که به مدت 10 روز برپا می‌باشد از 16 استان کشور برترین آثار جشنواره‌های دو سال اخیر رضوی به نمایش گذاشته شده که به نظر می‌رسد نمایش این آثار برای کودکان و نوجوانان بهترین زمینه و بستر در آشنایی بهتر آنها با فرهنگ رضوی باشد.

ناهید اللهویردی‌زاده با یادآوری اینکه در کنار این نمایشگاه سعی شده است کارگاه‌هایی نیز در هر غرفه دایر شود تا کودکان با آثار فرهنگی، هنری متنوع با محوریت فرهنگ رضوی آشنایی پیدا کنند، تصریح کرد: در این مجموعه سعی شده است آثار برگزیده دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان در رشته‌های عکس، نقاشی و نشریه دیواری که در دو سال اخیر تولید شده و محور و موضوع آنها نیز فرهنگ رضوی است به معرض دید و نمایش گذاشته شود.

وی به اهمیت و جایگاه فرهنگ رضوی در تولید آثار خلاقانه اشاره کرد و افزود: اما افتخار می‌کنیم که در پایتخت دلدادگان مشهد مقدس میزبان هشتمین امام معصومی هستیم که خداوند متعال قبر شریف آن حضرت را برای ما سرمایه و بهترین اندوخته معنوی و ارزشی ساخته است که در سایه همین نورانیت بتوان فرهنگ منور رضوی را بهتر ترویج و تبلیغ کرد.

اللهویردی‌زاده خاطر نشان کرد: در سال‌جاری که مسئولیت برگزاری این نمایشگاه و برنامه‌های این هفته بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گذاشته شده، انتظار می‌رود حرکت‌های منسجم در راستای تقویت و توسعه این فرهنگ منور و ارزش‌مدار صورت بگیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه اضافه کرد: ‌ایرانیان از دیرباز با فرهنگ ائمه اطهار (ع) و سیره آنها انس و الفت گرفته و حتی محور تولید آثار هنری و فرهنگی خودشان را همین اصالت‌ها قرار دادند تا شاید به سرعت بتوان برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را در عرصه ارزشی و دینی برطرف کرده و به نقطه کمال رسید.

وی گرایش به این مکتب را زمینه رسیدن به نقطه تعالی و همچنین دوری از برخی ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی برشمرد و یادآور شد: آنچه که امروز جمهوری اسلامی ایران در قالب فرهنگ رضوی و منور علوی ارایه کرده نقطه تکاملی بشر در عرصه معنویت و رسیدن به نقطه کمال است.

در این مراسم مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل نیز با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن به عنوان الگوی انسانیت و معنویت گفت: بزرگی و اصالت حضرت زهرا (س) به زن بودنش نیست بلکه به انسان بودن و رسیدن به کمال مطلق ارزشی و معنوی است.

رحیم انوری افزود: زنان ما باید با الگوگیری از خوی و خصلت زهرای مرضیه بتوانند راه کمال و رسیدن به خودسازی را بشناسند و از حریم گناه و آلودگی دور شوند.

وی در پایان تصریح کرد:‌ حقیقت و ریشه حضرت زهرا (س) در آسمان است و برای شناخت او بصیرتی بهشتی و معنوی نیاز است تا بتوان سیرت پاک و فرشته‌گونه حضرت زهرا (س) را بهتر شناخت.

انتهای پیام/