به گزارش هنرآنلاین، دیانا دربین که در سال ۱۹۴۷ میلادی بالاترین دستمزد را در میان بازیگران سینما در آمریکا دریافت می‌کرد، یک سال بعد در حالی‌که تنها ۲۷ سال داشت، از سینما کناره گرفت.

دیانا دربین که در سال ۱۹۳۶ میلادی و در سن 15 سالگی برای بازی در "سفیدبرفی" در تست کمپانی دیزنی به این علت که صدایش برای نقش مناسب نیست رد شده بود، برای نخستین بار در سال ۱۹۳۶ میلادی در فیلم کوتاه "هر یکشنبه" محصول جلو دوربین رفت و جو پاسترناک، تهیه‌کننده آمریکایی، او را به دنیای حرفه‌ای سینما معرفی کرد. نخستین فیلم او "سه دختر باهوش" محصول کمپانی یونیورسال بود که در سال ۱۹۳۷ میلادی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

گفته می‌شود موفقیت‌های بعدی او در فیلم‌ها، کمپانی یونیورسال را در اواخر سال‌های ۱۹۳۰ میلادی از ورشکستگی نجات داد و برآورد می‌شود که حدود ۱۷درصد از سود کمپانی یونیورسال در طی یک دهه مدیون بازی‌های او بوده است.

در سال ۱۹۴۶ میلادی دستمزد این بازیگر مشهور ۲۳۲هزار و۴۷۷دلار بود و دومین دستمزد را، پس از بت دیویس، در میان بازیگران زن آمریکایی می‌گرفت.

به نوشته بی.بی.سی، وینستون چرچیل فیلم‌های او را پیش از اکران عمومی در برتیانیا تماشا می‌کرد و ان فرانک، عکسی از او را به دیوار اتاق زیرشیروانی خانه‌ای که به همراه خانواده‌اش از چشم نازی‌ها مخفی شده بود، چسبانده بود.

در سال ۱۹۴۹ میلادی بعد از بازی در ۲۱ فیلم و در اوج شهرت جهانی، دیانا دربین دست از بازیگری کشید و به دهکده‌ای در فرانسه رفت. و بدین ترتیب به همراه شوهرش (چارلز دیوید- کارگردان فیلم که در سال ۱۹۹۹ درگذشت)، خود را از کانون توجه‌ها خارج کرد.

دربین به ندرت حاضر به گفتگو با رسانه‌ها می‌شد ولی در سال ۱۹۵۸ میلادی در نامه‌ای خطاب به خبرنگاران نوشت که هیچگاه در دوران بازیگری خوشحال نبوده است. او نوشت: "شخصیتی که مجبور به رفتن در قالبش می‌شدم با من، یا اصلا با بقیه جوان‌های همنسل من، اشتراک ناچیزی داشت یا هیچ اشتراکی نداشت."

انتهای پیام/