قدیر وقاری دبیر بخش کاریکاتور جشنواره طلای کثیف در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: جشنواره ملی طلای کثیف در بخش‌های عکس، نقاشی، کاریکاتور، ادبیات و کاردستی در سطح کشور برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره بهمن ماه سال گذشته منتشر شد و هنرمندان تا 5 اردیبهشت سال جاری فرصت ارسال آثارشان را داشتند.

او درباره گفت: خوشبختانه هنرمندان تجسمی‌ استقبال بسیار خوبی از این جشنواره کرده‌اند. به طور مثال در بخش عکس بیش از 1500 اثر و در بخش کاریکاتور بیش از 700 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وقاری همچنین درباره داوران جشنواره گفت: نکته قابل توجه در برگزاری این جشنواره حضور اساتید طراز اول در بخش داوری است. در این راستا در بخش کاریکاتور سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمود آزادنیا و محسن اسدی حضور دارند.

دبیر بخش کاریکاتور جشنواره طلای کثیف اظهار کرد: داوری این آثار در رشته‌های مختلف 11 و 12 اردیبهشت انجام می‌شود و به نفرات اول تا سوم حوزه تجسمی‌ به ترتیب 2میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون و پانصد هزار تومان و یک میلیون تومان پرداخت می‌شود. همچنین آثار کاریکاتور به دو بخش حرفه ای و زیر 18 سال تقسیم شده است که آثار بخش حرفه ای صد هزار تومان و آثار هنرمندان زیر 18 سال 50 هزار تومان خریداری می‌شود.

به گفته وقاری با پایان داوری آثار برگزیده از 15 تا 18 اردیبهشت در مشهد، خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی، نگارخانه سلطانعلی مشهدی به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/31/34