به گزارش هنرآنلاین، اجرای شب گذشته نمایش "اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه" به کارگردانی فتح الله نیازی در چهارمین شب اجرا به استاد حمید سمندریان تقدیم شد و بر خلاف روال همیشگی تماشاگران به جای یک دقیقه سکوت به یک دقیقه تشویق به احترام استاد سمندریان پرداختند.

اجرای نمایش "اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه" از 19 فروردین ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز شده است . نمایشنامه "اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه" نوشته پل زیندل است که توسط شهرام زرگر ترجمه شده است و برنده جایزه پولیتزر نمایشنامه در سال 1971 شده است و یکی از بهترین درام‌های ترجمه شده در دهه اخیر نیز به شمار می‌رود.

این نخستین بار است که این نمایشنامه پس از ترجمه در ایران روی صحنه می رود. نمایشنامه روایت زندگی دختری نوجوان به نام تیلی است. او که در کنار مادری آشفته حال و خواهری صرعی زندگی می کند از پروژه علمی اش به عنوان تنها تکیه گاه زندگی اش مدد می‌جوید. وی به بررسی تاثیر پرتوهای گاما بر گل های همیشه بهار می‌پردازد. نمایشنامه ورای مضمون علمی اش لایه های روانی و روابط عاطفی شخصیتها را به تصویر می کشد. گفته می شود نویسنده از تجربه های کودکی خودش در خانه ای بدون پدر با مادری عصبی و خواهری صرعی و علاقه به گل های همیشه بهار مدد جسته است. این نمایش برنده جایزه تندیس کارگردانی، طراحی صحنه و طراحی نور و کاندیدای طراحی لباس از چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران شده است.

در این نمایش پرنیان گودرزی، پونه مجتبی، الهه شه پرست، الهام جلالی، سینا مرادیان، بهار سهراب بیگی به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایش "اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه" تا 4 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 20 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می رود.

انتهای پیام/54/53