عنایت سمیعی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره هنرستان هنرهای زیبا گفت:روزهای ندریس من در هنرستان هنرهای زیبا از روزهای خوش زندگی ام است؛ روزهایی که رد پایش هنوز در زندگی‌ام باقی مانده است. بعد از سال ها هنوز با برخی از استادان نقاشی که شاگردان من در هنرستان بودند در ارتباط هستم.

وی درباره چگونگی آغاز به کارش در هنرستان هنرهای زیبا گفت: من کارمند اداره فرهنگ و هنر بودم و در سال 1355به عنوان مروج فرهنگ رفتم به راولپندی پاکستان و در آنجا زبان فارسی درس می دادم. در سال 1357 که به ایران بازگشتم در دانشسرای هنر مشغول تدریس تاریخ هنر شدم و از سال 1358 تا 1362 هم تدریس در هنرستان را آغاز کردم.

به گفته سمیعی هنرستان هنرهای زیبا از آغاز تاسیسش استادان مجربی را جذب کرده است که می توان به مهدی ویشکایی، جلیل ضیا پور، حسین کاظمی، محمدی و غلامحسین نامی اشاره کرد.

سمیعی درباره تاثیر هنرستان هنرهای زیبا در هنرمندان نسل های امروز گفت: بی شک باید گفت که هنرستان هنرهای زیبا یکی از زیر ساخت های مهم شکل گیری هنرمدرن در ایران است که با بهره گیری از عوامل آموزشی موجب ارتقا سطح هنر تجسمی ایران در شش دهه اخیر شده است.

وی افزود: اگر تاریخ شکل گیری جریان های هنر تجسمی ایران را در 60 سال احیر بررسی کنیم به وضوخ متوجه خواهیم شد که بخش عمده چهره های تاثیرگذار تجسمی ایران یا دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبا بوده اند و یا در هنرستان تدریس می کردند واین موضوع موجب اهمیت بیشتر هنرستان هنرهای زیبا می شود.

این کارشناس و منتقد ادبی با اشاره به تاثیر تدریس در هنرستان هنرهای زیبا در زندگی شخصی اش گفت: درگیر شدن با تاریخ هنر دریچه تازه ای نسبت به هنرهای تجسمی و سایر هنرها به روی من گشود و به این نتیجه رسیدم که با وجود مستقل بودن هنرها اما آنها در اصل با هم مرتبط هستند. اگر هنرمندی به چند رشته هنری مسلط باشد می تواند زمینه های بکری در آثارش بوجود بیاورد.

هم اکنون نمایشگاه آثار استادان وفارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبا در موزه هنرهای معاصر تهران برای بازدید عموم برقرار است.

انتهای پیام/32/31