به گزارش هنرآنلاین کتابت قرآن به خط نستعلیق از جمله مهمترین دغدغه های زنده یاد غبرانژاد بود که از مدت ها پیش به این کار اشتغال داشت و در روزهای آغازین سال جدید با سفر به شمال کشور قصد داشت با پایان کتابت جز سی ام، این قرآن نفیس را برای چاپ آماده سازد.

این هنرمند برجسته خوشنویسی از اندک هنرمندانی است که به سبک «میرزا غلامرضا اصفهانی» می نوشت، به ویژه در سیاه مشق هایش می توان نتیجه سال ها تلاش برای خلق آثار بدیع را آشکارا دید.

وی، بیش از سه دهه به این هنر اشتغال داشت و شاگردی استاد «محمد احصایی» در کارنامه وی مشاهده می شود.

برگزاری نمایشگاه های متعدد در داخل و خارج از کشور، از جمله فعالیت های هنری «غبرانژاد» است. سبک این هنرمند خوشنویسی سنتی بود، اما به دلیل تحصیلاتش در معماری داخلی، در کمپوزیسیون و ترکیب بندی آثارش، نوآوری نیز به چشم می خورد. نسخه نفیس رباعی های حکیم عمر خیام یونسکو از دیگر آثار هنری غبرانژاد بود که به همراه ترجمه انگلیسی دکتر سعید پور منتشر شد.

این اثر که به خط نستعلیق مزین شده بود، سال گذشته با دکتر محمد رضا سعید آبادی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از هنرمندان در تالار اجتماعات کمیسیون ملی یونسکو در ایران رونمایی شد. گفتنی است، پیکر زنده یاد غبرانژاد صبح روز چهارشنبه (14 فروردین) در بهشت زهرا تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می شود.

پایان پیام/31