به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی، با اشاره به تأسیس معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد ، این امر را گام مهمی در زمینه ترویج معارف قرآنی و آموزه های دینی در کشور عنوان کرد.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برپائی جشنواره قرآنی آیات، جشنواره رضوی، کنگره های شعر برای اهل بیت(ع) را نیز در راستای همین فعالیت‏ها دانست.

تکریم بزرگان، مفاخر، شخصیت‌های دینی و علما و برنامه های بزرگداشت عالمان دینی در سال های اخیر از دیگر مواردی بود که حسینی بدان اشاره کرد.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به اهانت های غرب به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: در واکنش به این توهین ها، سال گذشته در همه جشنواره های فرهنگی و هنری ، بخش ویژه ای را به پیامبر اعظم(ص) اختصاص دادیم.

حسینی راه اندازی 15 هزار کانون فرهنگی و هنری در کنار مساجد را قدم بزرگ دیگر وزارت ارشاد برشمرد و به تولید محصولات متعدد سینمایی، دیجیتالی و مکتوب برای تبلیغ معارف اسلامی اشاره کرد.

وی با ذکر این نکته که "غرب همه تلاش خود را می کند تا از راههای گوناگون ـ از جمله سرمایه گذاری در شبکه‌های فارسی زبان ـ سبک زندگی مردم را تغییر دهد" اضافه کرد: تلاش داریم تا با اقداماتی مانند ایجاد مدارس قرآنی، تأسیس مهد کودک‌های مذهبی، اهتمام به قرآن در مساجد کشور و تولیدات هنری بر اساس قصه‌های قرآنی، مانع از رسیدن دشمن به اهداف خود شویم.

در ادامه این دیدار ، آیت الله بشیر نجفی بر لزوم حفظ احکام و شعائر دینی در آثار سینمایی و تلویزیونی و ترویج آموزه های دینی به مردم تاکید کرد.

آیت الله بشیر نجفی مسؤولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در زمینه پاسداری از دین و تبلیغ معارف اسلامی، بسیار حساس و تاثیر گذار دانست.

انتهای پیام/38