به گزارش خبرنگار هنر آنلاین با فرصتی که برای تغییر صحنه به وجود می آید از مهدی گلستانه در باره شخصیت های جدیدی که به مجموعه بازیگران اضافه شده اند می پرسم و در پاسخ می گوید : لیندا کیانی به عنوان یک شخصیت جدید به تیم بازیگری اضافه شده است . مهران احمدی ، نسرین نصرتی در نقش خواهر تقی ، رابعه مدنی ، عزت الله رمضانی فر ، اسمایل سلطانیان ، افسانه تهران چی ، فریبا طالبی ، صفر روحی و حسین محب اهری سایر بازیگران جدید فیلم هستند .

لیندا کیانی که در گذشته در مجموعه روز حسرت سابقه کار مشترک با سیروس مقدم را داشته در باره نقشش می گوید : در این مجموعه در نقش شعله بازی می کنم . زن جوانی که سفارش ساخت گلدسته را به نقی داده است و در این سفر طولانی از شمال تا جنوب با آنهاهمراه می شود و شخصیت خاص خودش را دارد.

گستانه در باره کارکرد لهجه در پایتخت 2 گفت : در سری دوم هم مثل سری اول لهجه کارکرد خاصی دارد و در این بخش از یک مشاور مازندرانی به نام دکتر جلالی استفاده کرده ایم . که ایشان یک فرهنگ شناس مازندران هستند و در بحث ایفای لهجه به ما کمک های زیادی انجام دادند و در ضمن دربحث طراحی رقص ها، سازها و آداب و رسوم سنتی مازندران نیز حضور جدی داشتند و حتی تفکیک لهجه ای بین لهجه شرق و غرب مازندران انجام شده است و از شهرهای مختلف مازندران منجمله رامسر، گرگان و سواد کوه هم لهجه و هم شخصیت استفاده شده است .

این مشاور با تاکید بر دقت لازم برای استفاده از لهجه و بازیگران بومی تصریح کرد : قبل از شروع فیلمبرداری سفری به مازندران انجام شد و بازیگران بومی با دقت بر اساس یک لیست تعیین شده انتخاب شدند .

الهام غفوری تهیه کنده باتجربه اغلب کارهای سیروس مقدم در باره حا و هوای مجموعه معتقد است : چون قرار است مجموعه پایتخت 2 در ایام نوروز از رسانه ملی پخش شود .فضای مجموعه شاد ، مفرح و جذاب است و امیدوارم در زمان پخش با استقبال مردم مواجه شود .

بعد از اتمام زمان استراحت موقع شروع فیلمبرداری می شود و بازیگران آماده کار می شوند . حسین محب اهری بازیگر نقش دایی صفر آماده گفتن دیالوگ هایش می شود

دایی صفر (با حالتی جدی وناراحتی ) :تو از بچگی تخته گاز می رفتی آبجی! سر کار و کاسبی شوهر خدا بیامرزدت عجله کردی ،.....حالا هم سر ماجرای بهروز ،تندی تندی بریدی ، دوختی ، خراب کردی ، تازه به من زنگ زدی که بیا !..

مهری : اومدی سرکوفت بزنی داداش ؟حالا گذشته ها گذشته !!

دایی صفر : د همیشه همینو می گی دیگه!

مهری : آخه آلان قضیه کلیه بهروزه ! یعنی می گی دست رو دست بگذارم ؟

بعد از چند برداشت که به علل مختلف مثل مکث بازیگر و یا سروصدای مزاحم برداشت آخر مورد تایید مقدم قرار می گیرد .

با خاتمه فیلمبرداری محب اهری در باره حضورش در این مجموعه و نقشش می گوید : دایی صفر نقشی که بازی می کنم . یک راننده قدیمی ، کهنه کار ، با مرام و لوطی صفت است که در بخش هایی از قصه فیلم نامه اتفاقاتی برایش رخ می دهد .

مهدی گلستانه در باره تغییر شخصیت های اصلی می گوید : تلاش نشد که در منش و رفتار شخصیتها نسبت به قسمت قبلی مجموعه تغییراتی انجام نشود .

یکی از ویژگی های کاری سیروس مقدم سرعت بالای کاریش بدون لطمه زدن به کیفیت کارهایش اشت . نمونه موفق این سرعت عمل بالا در مجموعه چک برگشتی به خوبی قابل بازخوانی است واین مجموعه را سیروس مقدم درکمترین حد فاصل زمان پخش آماده کرد . با اشاره مقدم بچه های گروه که خودشان را با این سرعت عمل بالا وقف داده اند صحنه را آماده می کنند

دایی صفر : د تو همینش را هم خراب کردی که ! ... خدا را شکر که شعله یه ضرب از شمال نرفت قشم! من که می گم صاحب همین گنبد و کلدسته نجاتت داد ......والا عید تمام نشده ، خانه را به قیمت بز می فروختی ، می دادی به این کلاهبردارا می خوردن یه آبم روش !

مهری : آخه از کجا معلوم کلاهبردارن ؟ من که می گم شب نشده برمی گردن

دایی صفر : خدا خدا کن برگردن بلکه بتونیم دومیلیونو از حلقومشون بیرون بکشیم

مهری: دومیلیون که خرج آزمایشگاه ، ویزیت و دکتر رفتن ، این همه ورقه را هم نشان دادن !

مقدم که با دقت صحنه را زیر نظر دارد کات می دهد و با محب اهری صحبت می کند و برداشت بعد مورد رضایتش قرار می گیرد و فیلم برداری صحنه های بعدی ادامه پیدا می کند .

دایی صهر : آبجی سیاهکاری بود ، حالا می بینی !! .. بگذریم .. حالا قضیه این چیه ؟

مهری : این یکی که.. خودش یه حرفی زد ، نمی دونم تعارفه ، جدیه ، فقط می دونم که پول نمی خواد .. گفت کلیه ام رو می دم !

دایی صفر : مفت و مسلم می خواد کلیه بده ؟ مگه میشه ؟

مهری : والا خودش گفت

دایی صفر ( متفکرانه ) : قضیه بوداره

مهری : تو هم که مثل شعله به همه چیز شک می کنی

دایی صفر : ته توه قضیه رو در می ارم ، حالا طرف کی هست ؟ چیکاره اس !

مهری : اسمش ارسطو ؟ همکار خودته راننده همین کامیونه ..

دایی صفر کنجکاوانه کامیون پارک شده جلوی در خانه را نگاه می کند .

با خاتمه فیلمبرداری این سکانس ، کار گروه خاتمه می پذیرد .