به گزارش هنرآنلاین، «بهروز مینایی» با بیان اینکه بازی ایرانی در ابتدای راه بوده و دوران کودکی و نوجوانی خود را طی می‌کند؛ یادآور شد: اگر کمی از فرم‌های بازی‌های خارجی در بازی‌های ایرانی کپی شود مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از بازی‌های ما همچون «میرمهنا»، فضای کاملا ایرانی طراحی شده و در بازی «شبان» نیز این روند به وضوح دیده می‌شود و توزیع‌کنندگان خارجی نیز به این امر اذعان دارند.

به گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برند سازی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای نیاز به فعالیت فرهنگی سنگین دارد و برای اینکه شاخص‌های فرهنگی ما در بازی‌های رایانه‌ای متبلور شود باید تلاش کنیم.

مینایی افزود: تولید بازی‌های رایانه‌ای آنلاین در اولویت کاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد و با بازاریابی و انتشار درست، می‌توان بازی‌های ایرانی را به دنیا صادر کرد.

به گفته وی، برخی بازی‌های آنلاین ایرانی همچون «آسمان دژ»، 160 هزار کاربر داشته و این در حالی بود که این بازی‌ها تبلیغات بسیاری هم نداشت.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه افزود: تا وقتی که بودجه ما به صفر نرسیده ناامید نیستیم و در حد توان بازی‌های کیفی را ایجاد می‌کنیم.

مینایی درباره تولید بازی‌های رایانه‌ای قرآنی نیز گفت: تولید بازی نامه قرآنی محور، محور جشنواره دوم بازی‌های رایانه‌ای تهران بود و جوایزی نیز به بازی نامه‌های برتر در جشنواره قرآن اهدا شد.

وی ادامه داد: تولید بازی بیداری اسلامی را شروع کردیم و در بخش بازی‌های قرآنی نیز به دنبال تولید بازی‌های «ذوالقرنین» بودیم که به دلیل نبود بو