استان کرمان جشنواره تئاترکرمان/مهر ماه 91

در پایان این جشنواره ،دو نمایش "اگر موریانه‌ها بخندند " و "استشمامات" به عنوان آثار برگزیده جشنواره تئاتر استانی به جشنواره منطقه ای راه یافتند.

بر این اساس نفرات برگزیده جشنواره در بخش نویسندگی متن، رتبه اول جلیل امیری از تئاتر "اگر موریانه‌ها بخندند"، رتبه دوم نویسندگی فیلمنامه امید طاهری از تئاتر کمدی "استشمامات"، رتبه سوم نویسندگی فیلمنامه به صورت مشترک به بابک نوری از تئاتر "ازدواج نادر و سیمین" و محسن قائمی از تئاتر "درخت پده" اعلام شد.

در بخش کارگردانی، جلیل امیری با تئاتر "اگر موریانه‌ها بخندند" رتبه اول، امید طاهری با تئاتر کمدی "استشمامات" رتبه دوم، محسن قائمی با تئاتر "درخت پده" رتبه سوم را از آن خود کردند.

برگزیدگان بازیگری مرد این جشنواره را علی کهن از تئاتر "اگر موریانه‌ها بخندند" رتبه اول، به صورت مشترک به علی نفیسی و حمید غیاث از تئاتر کمدی "استشمامات" رتبه دوم، محمدرضا خسروی از تئاتر "درخت پده" رتبه سوم اعلام شدند.

در بخش بازیگر زن، فرزانه ابوالهادی از کرمان تئاتر "اگر موریانه‌ها بخندند"، سپیده ایرانمنش از تئاتر "اسب"، محبوبه سادات حسینی از تئاتر "ازدواج نادر و سیمین" به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

گفتنی است، هیات داوران بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان محمود فرهنگ، اتابک نادری و عباس اقتباسی بودند و علیرضا استادی ناظر جشنواره بود.

همچنین مهدی نصیری به عنوان کارشناس منتقد در این جشنواره همکاری داشت.

استان زنجان جشنواره تئاتر زنجان/مهر ماه91

در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان، با رای هیئت داوران برترین‌های بخش‌های مختلف جشنواره اعلام شد.

بر اساس آرای داوران این جشنواره دو نمایش یک خواب آروم و برزیلیا به جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه یافتند.

گفتنی است، بر اساس نظر هیئت داوران نمایش یک خواب آروم بر اساس نظر کارشناسان اداره کل و با اعمال تغییرات لازم حائز شرکت در جشنواره منطقه‌ای شد.

همچنین در بخش طراحی پوستر و بروشور لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به اصغر محمدی برای فیلم روزی که خواهد آمد اهدا شد و در بخش موسیقی هیچ انتخابی از سوی هیئت داوران اعلام نشد.

در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر به نمایش ترتیب یک اجرا به امیر کمالی و در بخش گریم لوح تقدیر و جایزه نقدی گریمور نمایش روزی که خواهد آمد و رسول صالحی گریمور سور ابلیس اهدا شد.

گفتنی است، جایزه بخش طراحی لباس به طراح لباس نمایش روزی که خواهد آمد و طراحی نور به سعید کریمی برای نمایش قرمز و دیگران اهدا شد.

در بخش انتخاب بازیگر زنجان هنرمند خردسال ریحانه جعفری برای بازی در نمایش اعتراف می‌کنم تقدیر شد و لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره به مینا عباسی برای نمایش روزی که خواهد آمد و شکوف صبری برای نمایش اعتراف می‌کنم تعلق گرفت.

در همین بخش مریم باقری برای بازی در قرمز و دیگران و مریم حاتمی برای نمایش اعتراف می‌کنم جایزه خود را دریافت کرده و دیپلم افتخار، تندیس و لوح تقدیر جشنواره به سمیه مرادی برای نمایش ترتیب یک اجرا تعلق گرفت.

در بخش بازیگر مرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ولی‌فروتن برای سور ابلیس و بهزاد سعیدی برای روزی که خواهد آمد و میثم چالویی برای یک خواب آروم و رضا یاوری برای برزیلیا اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به حسین موسوی برای نمایش برزیلیا اهدا شد.

در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر به نمایش روزی که خواهد آمد به اصغر محمدی و نمایش خواب آروم سجاد انصاری اهدا شد.

همچنین رتبه دوم کارگردانی به حسین جزء مرادی برای نمایش اعتراف می‌کنم و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به کیارش میرمحمد رضایی و باقر سروش اهدا شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز جایزه به اصغر محمدی به نمایش روزی که خواهد آمد و سحر مشگین قم برای نمایش اعتراف می‌کنم اهدا شد.

جایزه نخست نمایشنامه‌نویسی نیز به باقر سروش برای نمایش برزیلیا اهدا شد.

استان اصفهان جشنواره تئاتر اصفهان/مهر ماه91

داوری تئاترهای ارائه شده به این جشنواره را داریوش ارجمند بازیگر شاخص و پیشکسوت تئاتر و سینما، اردشیر صالح‌پور کارگردان و مدرس مشهور تئاتر، مرتضی سخاوت کارشناس ادبیات و شهاب غزالی به عنوان کمک ناظر نمایشی بر عهده داشتند.

بنا بر نظر داوران، آرام زنجانی، رتبه سوم بازیگری زن را برای نمایش "کبوتری ناگهان" کسب کرد، مائده وحید و شاهده خدادادی به صورت مشترک رتبه دوم را برای بازی در تئاترهای "دن کاملیو" و "ایگوانا" کسب کردند و مژگان کوهی و صحرا فتحی نیز به صورت مشترک رتبه نخست بازیگری زن را برای نمایش‌های "23" و "سرگرم خودت بودی" به دست آورند.

همچنین در بخش بازیگری مرد امین زارع و رادمهر کشانی به ترتیب برای نمایش‌های "دن کاملیو" و "جایی که پیاده‌رو تموم می‌شه"به صورت مشترک رتبه نخست را به دست آوردند، حسین نصر اصفهانی برای بازی در نمایش‌های "دن کاملیو" و "بخش شماره 6" دوم شد و پیام میرکی و فرشید تربیت برای نمایش‌های "ایگوانا" و "جایی که پیاده رو تموم می‌شه" رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش رتبه نخست کارگردانی هیئت داوران انتخابی نداشتند، اما احسان جانمی و پیمان کریمی کارگردانان "دن کامیلو" و "بخش شماره 6" رتبه دوم این بخش را کسب کرده و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به آنها اهدا شد و از کوروش شمس نیز به عنوان نفر سوم و به خاطر کارگردانی "این غزل هنوز ناتمام است" با اهدا لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال قدردانی شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی، اکبر آیین، پیمان کریمی، احسان رحیمی و هادی عسگری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را برای نگارش نمایشنامه‌های "این غزل هنوز ناتمام است"، "بخش شماره 6" و "23" به دست آوردند که رتبه دو نفر آخر مشترک است.

بر اساس این گزارش دیگر جوایز جشنواره تئاتر استانی به شرح زیر است:

بخش طراحی لباس: داوران در این بخش از الهام زنجانی به دلیل انتخاب متناسب لباس با شرایط تاریخی در نمایش "کبوتری ناگهان" با اهدا لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال تقدیر کردند.

بخش موسیقی نمایش: داوران موسیقی منتخب جشنواره را مربوط به نمایش "دن کامیلو" دانسته و از مهران مختاری با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره مبلغ سه میلیون ریال تقدیر کردند؛ ضمن اینکه از آرش جان‌نثاری با اهدا لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال برای ساخت موسیقی نمایش‌های "23" و "جایی که پیاده‌رو تموم می‌شه" تقدیر شد.

بخش طراحی صحنه: نمایش "بخش شماره 6" و "این غزل هنوز ناتمام است" و "کبوتری ناگهان" رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دبیرخانه جشنواره به جز بخش کارگردانی که جوایز متفاوتی داشت؛ در دیگر بخش‌ها از نفرات اول با اهدای تندیس، لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال، نفرات دوم با لوح تقدیر و سه میلیون ریال و از نفرات سوم با لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال قدردانی کرد و در بخش‌های مشترک نیز از هر فرد به صورت جداگانه تقدیر شد.

گفتنی است، هر سال جشنواره‌های استانی تئاتر، نمایندگانی برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای معرفی می‌کنند که برگزیدگان آن نیز در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا می‌کنند.

استان اصفهان جشنواره تئاتر اصفهان/مهر ماه91

هیات داوران در بخش طراحی گریم مژده ابراهیمی با نمایش "آن سم‌ها سرگذشتمان نبشت" به عنوان نفر برتر معرفی شد و در بخش طراحی پوستر و بروشور نیز رامین رستمی برای طراحی بروشور" خون و ماتیک" به عنوان برگزیده انتخاب شد.

همچنین در بخش طراحی نور هیئت داوران هیچ کدام از کاندیداها را شایسته انتخاب ندانست.

در بخش موسیقی ساسان حیدریان برای انتخاب موسیقی و افکت نمایش" خون و ماتیک" به عنوان برگزیده معرفی شد و در بخش آهنگ‌سازی نیز جایزه ویژه به علی مردانی برای نمایش" نبض سرخ کلاغ" اهدا شد.

هیئت داوران جشنواره در بخش طراحی لباس جایزه ویژه را به آتوسا قاضی برای نمایش" یا قصه بگو یا بمیر" اهدا کرد و در بخش طراحی صحنه نیز روزبه حبیبیان را برای نمایش " خون و ماتیک" به عنوان برگزیده معرفی کرد.

همچنین در بخش بازیگری زن مریم عطیه میرزایی برای نمایش"خون و ماتیک"، ثریا شیرزادی برای نمایش " خون و ماتیک" به عنوان نفرات اول و دوم معرفی کرد و اسما اندرزگو برای نمایش " خیال" و سارا قنبری راد برای نمایش" او شمال من جنوب من، شرق و غرب من بود" را مشترکا سوم اعلام کرد.

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران سعید زندی برای نمایش " خون و ماتیک" اول، ،‌سعید جمشیدی برای نمایش" خیال" و مصطفی ذوقی برای نمایش" نبض سرخ کلاغ مشترکا دوم و سید فرهاد لاری را برای نمایش "آن سم‌ها سرگذشتمان نبشت"سوم اعلا کرد.

در بخش کارگردانی رتبه اول به محمدرضا درند و سعید زندی برای کارگردانی نمایش" خون و ماتیک"، رتبه دوم به سید محمد جواد معراجی برای نمایش" خیال" و رتبه سوم به کامران شهلایی برای نمایش" یا قصه بگو یا بمیر" اختصاص یافت.

در بخش نمایشنامه نویسی هیئت داوران ضمن تقدیر از نویسنده پیشکسوت محمدرضا زندی برای نمایش "خیال"، هیچ‌یک از آثار را شایسته عنوان اول ندانست و صحرا رمضانیان برای نویسندگی نمایش" خون و ماتیک دوم و کامران شهلایی را برای نویسندگی نمایش" یا قصه بگو یا بمیر" سوم اعلام کرد.

همچنین هیئت داوران به اتفاق آرا دو نمایش "خون و ماتیک" و "خیال" را به ترتیب اولویت برای حضور در جشنواره منطقه ایی به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی کرد.

استان مازندران جشنواره تئاتر مازندران/شهریور ماه91

در جشنواره تئاتر استان مازندران ، هیئت داوران دو نمایش " مجلس نامه " به کارگردانی رضا عموزاده از بهشهر و "تولدت مبارک سامی" به کارگردانی صاحب آهنگر از ساری را شایسته حضور در جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور دانستند. براساس رای هیئت داوران منتخبان بخش‌های مختلف این جشنواره به این صورت معرفی شدند:

در بخش بروشور لوح تقدیر به مهوانه آقاجانی برای نمایش "من، شیرین و وودی‌آلن" و سعیده جعفری برای نمایش "قصه مرگ ماهان" اختصاص یافت.

در بخش طراحی لباس لوح تقدیر به رضا عموزاده، طراح لباس نمایش "مجلس‌نامه" داده شد.

مهدی سماکوش در بخش طراحی صحنه نمایش "قصه مرگ ماهان" لوح تقدیر جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش بازیگران خانم، پناه خدایاری لوح تقدیر را برای حضور در نمایش "شکلک" دریافت کرد.

مینو طوسی برای حضور در نمایش "قصه مرگ ماهان"، محبوبه ارمیانی و فاطمه مکاری برای حضور در نمایش "تولدت مبارک سامی" به صورت مشترک، مقام سوم را کسب کردند.

سحر مشرفی برای حضور در نمایش "مرگ در روز یک دسامبر" و ندا حبیبی برای بازی در نمایش "رستگاری روی تپه یازده" به صورت مشترک رتبه دوم را به دست آوردند.

مهوانه آقاجانی برای بازی در نمایش "من، شیرین و وودی‌آلن" موفق به کسب رتبه نخست، دیپلم افتخار و تندیس در جشنواره شد.

در بخش بازیگران مرد، لوح تقدیر جشنواره به حسین قربانی در نمایش "تولدت مبارک سامی" و محمدجواد رحمانی در نمایش "رستگاری روی تپه یازده" اختصاص یافت.

شهاب اسلام‌پناه برای بازی در نمایش "شکلک"، رضا عموزاده برای حضور در نمایش "مجلس‌نامه" و نعیم صالحی برای حضور در نمایش "دعوت به همکاری" به صورت مشترک رتبه سوم بخش بازیگران مرا را به خود اختصاص دادند.

احسان شیخی و منوچهر عموزاده به صورت مشترک رتبه دوم بازیگران مرد را کسب کردند.

داریوش مؤدبیان گفت:‌ هیئت داوران با تقدیر از همه بازیگران، برای بازیگر رتبه اول این جشنواره، به دلیل در یک سطح قرار گرفتن بازی‌ها نتوانست تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: بدون وجود بازیگران و نویسندگان، امکان اجرا به وجود نمی‌آید.

مؤدبیان با اشاره به اینکه هیئت داوران آرزو دارد هنر نویسندگی در مازندران شکوفا شود، تصریح کرد:‌ به همه نویسندگان این جشنواره، لوح تقدیر و جایزه، اختصاص می‌یابد.

براساس رای هیئت داوران ، لوح تقدیر بخش نویسندگی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران به فاطمه مکاری برای نویسندگی نمایش"تولدت مبارک سامی"، حسن میرزایی برای نویسندگی "من، شیرین و وودی‌آلن" و "مرگ در روز یک دسامبر" و علیرضا سعیدی برای نویسندگی نمایش "رستگاری روی تپه یازدهم" اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی، نعیم صالحی و صاحب آهنگری به صورت مشترک رتبه سوم و رضا عموزاده رتبه دوم را کسب کردند.

مؤدبیان ادامه داد: هیئت داوران برای انتخاب رتبه نخست کارگردانی، به نتیجه نهایی دست نیافت.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران 26 الی 28 شهریور ماه در سالن سلمان هراتی و آمفی‌تئاتر حوزه هنری مازندران به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری برگزار شد.

انتهای پیام/