به گزارش هنرآنلاین، انجمن عکاسان هرمزگان و ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با هدف پاسداشت هویت ملی و بین‌المللی خلیج‌فارس ایران، با اهدافی چون؛ رونق بخشیدن به تعاملات فرهنگی ـ هنری با کشورهای همسایه، نمایش جلوه‌های استقامت، پایداری و هم‌دلی ساکنین منطقه، ترویج پیام صلح و دوستی به جای هرگونه سلطه‌ستیزی، نفی هرگونه سلطه‌ستیزی، آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ غنی این منطقه و ایجاد شور و نشاط در میان این نسل، اولین جشنوارهٔ ملّی عکس خلیج‌فارس را مطابق مقررات ذیل برگزار می‌کنند:

موضوع‌ها:

۱- چشم‌انداز

۲- فرهنگ و زندگی

تعریف‌ها:

۱/ چشم‌انداز

(تمامی عکس‌هایی که حاوی اطلاعاتی از بافت و پوشش گیاهی، مناظر، گردشگاه‌های توریستی و طبیعت بکر منطقه؛ شامل استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان باشد. تاثیر و دخالت انسانی در طبیعت ممانعتی برای ارائه اثر به این بخش ندارد. عکس‌های این بخش علاوه بر مستند بودن، می‌توانند انتزاعی باشند. ویرایش تصویری در خدمت برجسته کردن خصوصیات زمانی، مکانی و اقلیمی آزاد است.)

۲/ فرهنگ و زندگی

(تمامی عکس‌هایی که به شیوه مستند جلوه‌های فرهنگ بومی و زندگی روزمره‌ی مردم منطقه؛ شامل استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان را نمایش دهد. آیین‌های سرور و شادمانی، مراسم‌های مذهبی، فرهنگ عامّه، پوشش، نوع کسب و کار، پرترهٔ محیطی، معماری منطقه از جمله مواردی هستند که در این بخش مورد توجه‌اند.)

مقررات:

۱- حضور تمامی عکاسان از سراسر ایران در این جشنواره آزاد است.

۲- عکاسان می‌توانند در بخش چشم‌انداز «۷ تک‌ عکس» ارسال نمایند.

۳- در بخش فرهنگ و زندگی عکاسان مجازند با «۷تک عکس» و «۲ مجموعه عکس» شرکت نمایند.

۴- مجموعه عکس‌ها می‌توانند حداقل ۲ و حداکثر ۷ فریم داشته باشند. لازم است به همراه مجموعه عکس‌ها، بیانیه یا شرح آن نیز ارسال شود.

۵- عکس‌های ارسالی در بخش فرهنگ و زندگی باید مستند باشند و ویرایش‌هایی که جنبهٔ اسنادی عکس را مخدوش کند در این بخش مجاز نمی‌باشد. لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، کراپ، اعمال یا کاهش گرین، تقویت شارپنس جنبه اسنادی عکس‌ها را از میان نمی‌برد و آزاد است.

۶- ارسال عکس‌ها فقط به صورت اینترنتی و از طریق آپلود در سایت جشنواره است. عکاسان می‌بایست عکس‌هایشان را با فرمت jpg و با اندازه ضلع بزرگ‌تر ۱۲۰۰ پیکسل ارسال کنند. Quality عکس‌ها را باید به صورتی انتخاب کرد که حجم هر عکس از ۷۰۰ کیلوبایت بیشتر نباشد.

۷- اصل فایل عکس‌ها در سایز بزرگ و با کیفیت مطلوب چاپ (با فرمت tif یا jpg) می‌بایست نزد شرکت‌کنندگان موجود باشد، تا در صورت انتخاب عکس، توسط عکاس به دبیرخانه ارسال شود.

۸- برگزارکننده حق استفاده از عکس‌ها را برای اهداف فرهنگی با ذکر نام عکاس دارد.

۹- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

جوایز

در هر بخش به ۳ نفر بدون اولویت، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۲میلیون ریال اهدا خواهد شد.

گاه‌شمار جشنواره

زمان ثبت‌نام و ارسال عکس‌ها: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۲

اطلاع‌رسانی عکس‌های برگزیده: ۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۲

افتتاحیه و اهدای جوایز: ۸ اردی‌بهشت ۱۳۹۲

دبیر جشنواره: ‌ حسین مرشدی

مدیر اجرایی: حسام‌الدین انصاریان

هیات داوران: اسعد نقشبندی، ابراهیم صافی، عباس کوثری

دبیرخانه:

بندرعباس، خیابان آیت‌اله غفاری، فرهنگ‌سرای طوبی، سرای هنر، طبقهٔ دوم، انجمن عکاسان هرمزگان

مدیراجرایی جشنواره: ۰۹۱۷۱۶۳۰۰۹۰

پشتیبانی: ۰۹۳۰۱۶۳۰۰۹۰ - ۰۹۱۷۲۰۷۰۰۹۰

ایمیل: akasanehormozgan@gmail.com

انتهای پیام/