به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره پیش از ظهر امروز با حضور استاندار سمنان، قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، معاونان استاندار و فرماندار سمنان و شمار زیادی از مردم و مسئولان برگزار شد.

در آیین نمادین کوچ عشایر در سمنان که از بلوار 17 شهریور و از ابتدای پمپ بنزین جلالی تا میدان سعدی سمنان برگزار شد، برنامه‏های متنوعی برای خدمات‏رسانی به مسافران نوروزی و استقبال از هموطنانمان در استان سمنان اجرا شد.

اخیراً نیز به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شاهد برگزاری «جشنواره ملی صدای عشایر» هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در نمایشگاه بین‌المللی تهران بودیم.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به منظور برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در فضایی بالغ بر 70 هزار هکتار ظرفیت‌ها و جاذبه‌های زندگی عشایر کشور را در سطحی وسیع در نمایشگاه بین‌المللی تهران به تصویر کشید.

استان سمنان نیز که همواره پذیرای مسافران نوروزی بوده، با داشتن هشت هزار و 612 کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی یکی از استان‌های پهناور کشور است.

با بهره‌برداری از طرح‌های سفر رهبری و دو سفر ریاست جمهوری، استان سمنان یکی از مترقی‌ترین استان‌های کشور در حوزه راه خواهد شد.

استان سمنان پنجمین استان وسیع کشور با طول بیش از 600 کیلومتر است و بافت اجتماعی استان در طول این مسیر شکل گرفته است.

‌مسافت بین شهرستان‌های بزرگ استان سمنان حداقل 100 کیلومتر بوده و در ضمن استان سمنان در مسیر اصلی مسافرت‌های کشور قرار گرفته است.

مسافرانی که قصد تشرف به بارگاه امام رضا (ع) را دارند، باید از این استان عبور کرده و در هنگام بازگشت نیز استان سمنان مسیر اصلی بیشتر مسافران است.

انتهای پیام/