به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری ویژه برنامه نوروزی سال 92 امروز 28 اسفند در سالن نشست‌های معاونت هنری با حضور امیرنیا مشاور عالی معاونت هنری و دبیر ویژه برنامه‌های نوروزی، شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر خیابانی و مهدی جلالی مدیر روابط عمومی مرکز موسیقی برگزار شد.

علی اصغر امیرنیا در ابتدای نشست بیان کرد: نوروز از روزگاران کهن پرشکوه‌ترین جشن بهاری است که نزدیک به 36 کشور این جشن را دارند، نوروز بهارانه‌ای است که روایت تاریخ درباره پیدایش آن متفاوت است و به واسطه تولد دوباره زمین توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود.

امیرنیا ادامه داد: جشن‌ها اصولا هویت ملی و دینی هر ملتی را تشکیل می‌دهند در هر مراسمی بیانگر علایق، سلایق، فرهنگ ملت و تعلقات قومی آنها است. تلاش معاونت هنری همواره بر این است فعالیت‌های هنری را در عرصه‌های مختلف سامان دهد و برنامه‌هایی متنوع را داشته باشیم.

دبیر ویژه برنامه‌های نوروزی عنوان کرد: با آغاز سال نو پر رنگ‌تر از سال گذشته در عرصه موسیقی، تجسمی و نمایش برنامه‌های جالب و جذابی برای نوروز و ایام فاطمیه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های حوزه نمایش در سه سطح برگزار می‌شود، تئاتر سیار که در دو فاز از 3 تا 28 فروردین نمایش‌های متنوعی را در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، بوستان افسریه، بوستان آزادگان، بوستان ولایت و ملت در سه نوبت 15، 16 و 17 اجرا می‌کند، همچنین اجراهای خیابانی راهیان نور را خواهیم داشت.

امیرنیا بیان کرد: امسال تمام استان‌هایی که درگیر جنگ بودند در 45 نقطه هر نقطه 92 اجرا را خواهند داشت و در مجموع 1392 اجرا از 1 تا 14 فروردین به مناسبت سال جدید خواهیم داشت. نمایش‌های صحنه‌ای را داریم در 24 استان علاوه بر اینکه نوروز خوانی، تکم خوانی و نمایش‌های موزیکال شاهد خواهیم بود.

در ادامه نشست شهرام نوشیر عنوان کرد: نمایش‌های خیابانی راهیان نور با حمایت ستاد راهیان نور معاونت هنری با همکاری 5 استان مرز نشین انجام می‌شود. "مرزهای افتخار" عنوانی است که برای این اجراها در نظر گرفته شده است.

نوشیر بیان کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی راهیان نور 1392 با بیش از 600 اجرای افتخاری از سوی هنرمندان متعهد استان‎های مرز نشین غرب و جنوب غربی کشور به منظور تجلیل و پاسداشت مقام عالی شهیدان هشت سال دفاع مقدس یکی از بارزترین ویزگی‌های معنوی و برگی زرین در پرونده هنری نمایشگران خیابانی خواهد بود.

انتهای پیام/54/53