به گزارش هنرآنلاین، متن این بیانیه به این شرح است:

بسیار خرسندیم که پس از سال ها فعالیت مجدانه ی هنرمندان و افتخارآفرینی بی شمار آنان بر آن شدیم تا به منظور ادای دین به ساحت ارزشمند هنر و قدردانی از هنرمندان گرانمایه ، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ی « برترین ها »ی فرهنگ و هنر استان ایلام نماییم . بی شک ، قدرشناسی از سر آمدان و بر صدر نشاندن آنان ، رسالتی همیشگی و افتخاری مغتنم برای متولیان فرهنگ و هنر خواهد بود. ستاد برگزاری جشنواره ی « برترین ها » ، برخود لازم می داند ضمن سپاس از قاطبه ی هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی به خاطر تلاش و تکاپوی ماندگارشان مواردی چند به استحضار آنان برساند :

1 -حضور در جشنواره ی« برترین ها » با توجـه بـه گستره ی زمانی هشت ساله و کثرت گزینه های امتیاز آور، اگرچه به ظاهر سخت می نمود ، اما شرکت قریب به 100 نفر از هنرمندان استان و ارایه ی مستندات پربار ، از یک سو نشان توان ، ظرفیت و اعتماد به نفس آنان و از سوی دیگر گویای اعتماد انگیزه بخش آنان به خادمان فرهنگ و هنراستان است .

2 -رشته های هنری اعلام شده در فراخوان شامل نمایش ، تجسمی ، فیلم و عکس و شعر و موسیقی بوده و عدم لحاظ رشته های دیگر اعم از قرآن ، کتاب ، مطبوعات و ... به دلیل پیش بینی جشنواره های تخصصی در آن حوزه ها بوده است .

3 -داوری جشنواره ، براساس امتیازبندی مستندات ارایه شده از جمله ، کسب مقام های استانی ، منطقه ای و بین المللی ، نگارش مقالات مرتبط با رشته ی هنری ، تولید اثر هنری ، ابداع سبک هنری نو، درجه ی هنری ، توجه به موضوعات بومی و محلی استان و برگزاری نمایشگاه ، اجرای عمومی ، اکران فیلم و چاپ مجموعه ی آثار ، صورت گرفته و بدیهی است که مستندات ارایه شده از سوی هرمند، ملاک عمل بوده است .

4 -کمیته ی فنی و کارشناسی جشنواره با دقت نظر و امانت داری کامل اقدام به بررسی و سنجش مستندات هنرمندان به تفکیک رشته های هنری یاد شده نموده و از بین افرادی که حد نصاب امتیاز لازم را کسب کرده اند به شناسایی و معرفی « برترین ها » اقدام نموده است . لازم به ذکر است ، در رشته ی هنرهای تجسمی ، با توجه به شرکت هنرمندان توانمند در رشته های خوشنویسی ، عکاسی ، نقاشی و گرافیک ، افراد برتر هریک از رشته های یادشده به تفکیک معرفی شده اند .

5 -در پایان ذکر این نکته ضروری است که معرفی سرآمدان فرهنگ و هنر ، به معنای برتری مطلق آنان و نفی توان و ظرفیت دیگران نیست ، بلکه عملی نمادین برای ارج نهادن به ساحت هنر و توجه به منزلت هنرمندان است ؛ از این رو ضمن سپاس مجدد از اعتماد افراد شرکت کننده و تبریک پیشاپیش به برگزیدگان جشنواره ، بزرگ منشـی پیشکسوتان رشته ها ی گوناگون و دیگر عزیزانی که با فروتنی هنرمندانه ، از حضور در بخش رقابتی جشنواره صرف نظر کردند به دیده ی تحسین و احترام می نگریم و ضمن استقبال از طرح نظرات و ارایه ی راهکارهای ارزشمند ، برای جامعه ی فرهنگی و هنری استان ایلام آرزوی بهروزی و بالندگی بیش از پیش مسئلت داریم .

با احترام

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام

ستاد برگزاری نخستین جشنواره ی » برترین ها » ی فرهنگ و هنر

27 اسفند 1391

اسامی برترین های فرهنگ و هنر استان ایلام

1- در رشته ی خوشنویسی آقای شمس الدین مرادی

2- در رشته ی موسیقی آقای محمد جواد شوهانی

3- در رشته ی شعر آقای محمد رضا رستم پور

4- در رشته ی نمایش آقای مصطفی کولیوندی

5 - در رشته ی نقاشی آقای کیومرث صادقیان

6 - در رشته ی عکس آقای منوچهر تتری

7- در رشته گرافیک آقای احمد عزیز پور

انتهای پیام/