به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، عیدی دادن یکی از رسومی است که از گذشته در فرهنگ ایرانیان بوده است، بزرگترها به کوچکترها عیدی می‌دادند و کوچکترها برای دستبوسی نزد بزرگترها می‌رفتند؛ مهم دریافت هدیه‌ای از بزرگترها بود اما امروز این رسم تغییر یافته و هدایای نقدی جایگزین رسوم قدیمی شده است. در میان ایرانیان عیدی دادن فقط به افراد خانواده و فامیل خلاصه نمی‌شود. عیدی دادن به سرایدار، رفتگر محل، نامه‌رسان و ...

به هر هرحال نوروز به‌ عنوان‌ پدیده‌ای‌ فرهنگی‌ در سرزمین‌ ما ویژگیهایی‌ دارد که‌ آن‌ را از دیگر مناسبتها متمایز و ممتاز می کند، از جمله این پدیده ها رسم و آداب عیدی دادن و عیدی گرفتن است. به‌ گفته‌ کارشناسان‌ فرهنگی‌، عیدی‌ دادن‌ و عیدی ‌گرفتن‌ ریشه‌ در فرهنگ‌ ایران‌ باستان‌ دارد، آن‌ زمان‌ که‌ مردم‌ در بامداد عید نوروز به‌ نشانه‌ بخشیدن‌ روشنایی‌ به‌ زندگی‌ یکدیگر برهم‌ آب‌ می‌ پاشیدند و برای‌ حفظ‌ صلح‌ و دوستی‌ به‌ یکدیگر هدیه‌ می‌ دادند.

اما امروزه هدایای نقدی جایگزین هدایای غیرنقدی شده است، در حالیکه هدایای غیر نقدی شور و شعف و جذابیت خاصی برای گیرنده هدیه به همراه دارد چراکه تمام احساس و انرژی مثبت اهداکننده هدیه همراه با آن کالا به گیرنده منتقل می شود و این بدان معناست که شخص برای تهیه هدیه وقت گذاشته و برای گیرنده ارزش خاصی قائل بوده است.

به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم کسانیکه می خواهند به دوستان و بستگان خود هدیه دهند به سراغ کالاهای فرهنگی و آلبوم های موسیقی روند زیرا نه تنها این هدیه ارزشمند است بلکه می تواند جوانان را با فرهنگ و هنر ایرانی آشتی دهد.

آلبوم های موسیقی که در ژانرهای مختلف منتشر شده است و شما می توانید از میان آنها انتخاب کنید و بهترین هدیه را به عزیزان خود دهید شامل :

1-بگو سیب با صدای پویا بیاتی در ژانر موسیقی پاپ که از سوی انتشارات سل‌فا منتشر شده است. 2-آلبوم "دیگه میرم" با صدای مجید خراطها در ژانر موسیقی پاپ که از سوی انتشارات ایران گام منتشر شده است. 3-آلبوم "ضربدر2" با صدای میلاد ترابی که از سوی انتشارات آوای هنر منتشر شده است. 4-آلبوم "بی سرانجام" با صدای کامران رسول زاده در ژانر موسیقی پاپ که از سوی انتشارات ریز موج منتشر شده است. 5- آلبوم "من خود آن سیزدهم" با صدای محسن چاووشی 6-آلبوم "دلت بامنه" و"سوپرایز" با صدای محمد علیزاده که از سوی انتشارات ایران گام منتشر شده است. 7- آلبوم " سرنای نوروزی " از گروه رستاک در ژانر موسیقی تلفیقی که از سوی انتشارات آوای هنر منتشر شده است. 8- آلبوم "فرکانس" با صدای احسان حق شناس در ژانر موسیقی پاپ 9- آلبوم "خاطرات مبهم" با صدای رضا یزدانی 10- آلبوم شب و روز با نوازندگی عیسی غفاری در ژانر موسیقی سنتی که از سوی انتشارات آذرکیمیا منتشر شده است. 11-آلبوم "درگذر" با آهنگسازی محمدرضا فیاض در ژانر موسیقی سنتی 12- آلبوم "آقای بنفش" از گروه پالت 13- آلبوم تصویری "رندان مست" از محمدرضا شجریان که از سوی انتشارات دل آواز منتشر شده است. 14- آلبوم "هم آواز پرستوهای آه" با صدای علیرضا قربانی که از سوی انتشارات نقطه تعریف منتشر شده است. 15- آلبوم "بهانه تو" با صدای مهدی فلاح 16- آلبوم " زندگی" با صدای امیر تاجیک در ژانر موسیقی پاپ 17- آلبوم " نغمه همایونی" با نوازندگی همایون خرم که از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شده است. 18- آلبوم "کوک کولی" با صدای سینا سرلک که از سوی انتشارات نغمه حصار منتشر شده است. 19-آلبوم "آوار حلقه" با نوازندگی مصباح قمصری که از سوی انتشارات نغمه حصار منتشر شده است. 20- آلبوم " رومی3 " با آهنگسازی گدرام درخشانی در ژانر موسیقی تلفیقی که از سوی انتشارات سوته دلان منتشر است.

همچنین آلبوم های جدید به زودی و در سال جدید روانه بازار موسیقی می شود که شامل مجموعه رقص های آذربایجانی و آلبوم سوی ایرانی جز (انتشارات رهگذر هفت اقلیم)، آلبوم گروه سون و امین رستمی (انتشارات ایران گام)، آلبوم آسمان می گرید امشب و رد انگشتان من (انتشارات بتهوون)، آلبوم تصویری کنسرت مهرنوازان و آخرین اثر موسیقایی همایون خرم ( آوای باربد) است.

پایان پیام/46