به گزارش هنرآنلاین، در مراسم افتتاحیه حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ایجاد این دانشگاه را یکی از مطالبات اصلی و بسیار دور مردم هرمزگان دانست و گفت: به ثمر رسیدن دانشگاه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر مرهون پیگیری ها و حمایت های استاندار هرمزگان و اهالی فرهنگ و هنر است.

وی دانشگاه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر را زمینه ساز تحولات بزرگ و شگرف در آینده هرمزگان برشمرد و افزود: این مرکز نقش مهمی در إرتقای دانش و تخصص هنرمندان هرمزگان ایفا خواهد گرد و هنرمندان متعهد و متخصصی را پرورش خواهد داد که سالیان متمادی به فرهنگ و هنر استان خدمت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر یک زیر ساخت مهم برای استان هرمزگان محسوب می شود که می تواند زمینه ساز شکوفایی استعدادها و ظرفیت های مختلف فرهنگی - هنری شود.

حجت الاسلام و المسلین حسین مرشدی اضافه کرد: بسیاری از علاقمندان فرهنگ و هنر استان برای کسب علم و تخصص مجبور به مهاجرت به استان های دور و نزدیک بودند اما با راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر امکان علم آموزی برای همه علاقمندان فراهم شده است.

وی ضمن تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام مهندسی فرهنگی در بخش های مختلف اذعان داشت: مهندسی فرهنگی در همه حوزه ها به ویژه فرهنگ و هنر از ضروریات است و انجام مهندسی و آمایش فرهنگی باعث ایجاد تعادل و توازن در خدمات دهی فرهنگی به مردم و عدالت فرهنگی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اظهار داشت: دانشگاه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر استان هرمزگان از بهمن ماه امسال فعالیت خود را با ایجاد چهار رشته و نزدیک به 100 هنرآموز آغاز کرده است و امیدواریم با حمایت هایی که به عمل خواهد آمد در آینده ای نزدیک شاهد آموزش تمامی رشته های فرهنگی - هنری در هرمزگان خواهیم بود.

انتهای پیام/