به گزارش هنرآنلاین، مراسم عصر شعر کرمانشاه عصر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، شاعران برجسته استان و جمعی از اهل ادب و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام آفتای در این مراسم گفت : کرمانشاه دارای سابقه طولانی در حوزه ادبیات و فرهنگ است و نگاهی به گذشته تاریخی این منطقه گویای قدمت تمدنی و فرهنگی این استان است.

وی ویژگی ها و برجستگی های مکتب ادبی کرمانشاه را قابل تامل دانست و افزود : این تامل از آنجاست که بایستی با توجه به جایگاه ویژه کرمانشاه در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه و کنکاش قرار گیرد و و بر اساس همین سابقه و قدمت تاریخی است که باید گفت ، نقش مکتب ادبی کرمانشاه در رشد و تعالی و بالندگی زبان و ادبیات و فرهنگ ایرانی اسلامی که از برجستگی ویژه ای برخوردار است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیر شاعران کرمانشاهی در زمینه نظم و نثر ، توجه به هویت ایرانی اسلامی ، نقش شعر کرمانشاهی در ایجاد محتوای غنی موسیقی ، توجه عالمان دینی به حوزه شعر ، را از ویژگی های این مکتب است .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : کرمانشاه مهد شاعران بزرگ و برجسته ای است که امروز توانسته اند در فضای ادبی ایران جایگاه ویژه ای کسب نمایند و استان کرمانشاه را به به عنوان قطب فرهنگ و هنر به ویژه شعر معرفی کنند و امروزه باید از این شاعران به نیکی یاد کرد.

حجت الاسلام آفتابی در ادامه افزود : احمد عزیزی و استان بهزاد از جمله شاعرانی است که امروز در سطح کشور از جایگاه برجسته ای برخوردار هستند و سبک شعری استاد بهزاد از برجستگی ویژه ای برخوردار است.

وی مضامینی همچون هویت ملی و دینی ، توجه به فرهنگ بومی ، توجه به مفاهیم بلند دینی و توجه به اهل بیت را از ویژگی هایی دانست که می توان در اشعار استاد بهزاد پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه افزود : تجلیل و گرامیداشت نام و یاد این شاعران بزرگ از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است و تلاش می شود برای این شاعران جشنواره های ویژه ای برگزار شود.

انتهای پیام/