به گزارش هنرآنلاین، رضا ابوذر با بیان اینکه سال 91 از نظر کاری سالی پر حجم و سرشار از موفقیت بود گفت: حضور هنرمندان قمی پس از چهار سال در جشنواره تئاتر فجر موجب غرور و بالندگی تئاتری های قم شد.

وی افزود: هنرمندان با استعداد قمی در این مدت زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نسبت به اجرای بیش از 10 نمایش اهتمام داشتند که برگی زرین از موفقیت و پیروزی را رقم زدند.

وی با بیان اسامی نمایش های اجرا شده در این مدت افزود: نمایش "کلید" به کارگردانی حامد جلالی،"ˈلولو میاد" به کارگردانی سعید شجاع،"شب محبوبه" به کارگردانی حسین جعفری و "شعله های دور دست" به کارگردانی علی فرحناک از جمله نمایش هایی بودند که در طول این مدت به روی صحنه رفتند.

ابوذر دیگر نمایش هایی که در این یک سال به اجرا رسیده را "شکار لحظه "به کارگردانی سید محمدجواد زرنوش،"خوابیدن ساعت ها در نه و بیست و پنج دقیقه قرمز" به کارگردانی صدیقه مشایخی،"ˈآتش درون" به کارگردانی محمد کرمانی و "زمان آخر" به کارگردانی سعید برجعلی عنوان کرد.

وی همچنین از اجرای یک نمایش خیابانی خبر داد و افزود: این نمایش با مضمون دفاع مقدس در نمایشگاه دفاع مقدس به کارگردانی مرتضی ایجادی به اجرا رسید.

وی ادامه داد: نمایشنامه خوانی"ˈگالیله" از دیگر اقدامات هنرمندان قمی است که کارگردانی آن را رضا کوچک زاده بر عهده داشت.

ابوذر دیگر نمایش هایی که در طول سال جاری به صحنه رفته است را"ˈباید امشب بروم" به کارگردانی فاضل حائری، ˈترانه ای برای آیداˈ به کارگردانی مرتضی ایجادی،"ˈآژاکس" به کارگردانی محمدرضا شاهمردی و ˈکابوس کشدار شادیˈ به کارگردانی صدیقه مشایخی ذکر کرد.

وی ادامه داد: انجمن هنرهای نمایشی استان برای جوانان مستعد به هنر نمایش نسبت به برگزاری ورک شاپ های بدن، بیان، نمایشنامه نویسی، بازیگری و کلاس آموزش خلاقیت اقدام کرد. وی با بیان اینکه اساتید مطرحی در ورک شاپ ها حضور داشتند، اضافه کرد: ورک شاپ بدن زیر نظر رضا کشاورز با 15 هنرجو، ورک شاپ بیان و بازیگری زیر نظر پیام دهکردی با 30 هنرجو و ورک شاپ نمایشنامه نویسی زیر نظر محمد یعقوبی با 15 هنرجو برگزار شد.

ابوذر در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به افتخاراتی که گروه های نمایشی در استان قم کسب کردند افزود: امسال در جشنواره استانی نمایش 20 اثر به دبیرخانه رسید که پس از بازبینی شش نمایش به بخش مسابقه راه یافت.

وی اذعان داشت: از شش اثری که به بخش مسابقه راه یافته بودند با نظر هیات داوران دو اثر به جشنواره تئاتر منطقه ای راه پیدا کرد که در این مرحله نمایش"باید امشب بروم "به کارگردانی فاضل حائری به جشنواره تئاتر فجر صعود کرد که این موضوع موجب غرور هنرمندان قمی شد.

وی برگزاری اردیبهشت تئاتر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این برنامه از هنرمندان جوان فعال و گروه ها و مراکز فعال هنری تقدیر شد.

ابوذر در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری سومین مسابقه نمایشنامه نویسی خبر داد و گفت: این مسابقه که از آذرماه فراخوان شده است تا 28 اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و نتیجه این مسابقه پس از تعطیلات عید نوروز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/