به گزارش هنرآنلاین، "اکبر آرمند" مقبره‌الشعرای تبریز را مهمترین و پرجاذبه‌ترین مرکز گردشگری استان عنوان کرد و گفت: حضور میهمانان داخلی از اقصی نقاط ایران اسلامی و همچنین از کشورهای خارجی در تبریز بدون شک همراه با بازدید از این مکان ارزشمند فرهنگی توام است.

وی افزود: این مجموعه فرهنگی - تاریخی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی، به عنوان موزه شعرا و ادبا خواهد بود.

آرمند گفت: در این موزه آثار بزرگان ‌ادبی و هنری استان و فیلمهای مستند و نقاشیهای مرتبط با آنان به نمایش گذاشته شده و کتابهایی در رابطه با بیوگرافی آنها به پنج زبان زنده دنیا منتشر می شود .

وی ایجاد ویترین‌های کتب شعرای معاصر، نورپردازی مناسب داخل بنا و نصب دهها اثر هنری از هنرمندان استان در این مجموعه را از دیگر فعالیتهای انجام یافته در مقبره‌الشعرای تبریز عنوان کرد.

آرمند گفت: علاوه بر ایام نوروز، در طول سال بازدیدکنندگان داخلی در قالب تورهای گردشگری و همچنین دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاههای کشور از مقبره الشعرا دیدن می‌کنند.

مقبره الشعرای تبریز آرامگاه شاعران نامی کشور از جمله شهریار، خاقانی شروانی، اسدی طوسی، وقطران تبریزی است که در ضلع شمالی بقعه سیدحمزه در محله قدیمی سرخاب واقع شده است.

مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا قبلا به نام حضیره الشعرا (مکان اقامت شعرا) و قبرستان سرخاب معروف بوده و با توجه به وجود آرامگاه حدود 400 شاعر و عارف نامی برای تمام مردم ایران ارزشمند و مورد توجه بوده و پس از دفن شعرا در آن به مقبره الشعرا تغییر نام یافت.

انتهای پیام/