به گزارش هنرآنلاین، نخستین فرستنده تلویزیونی و رادیویی دیجیتال شهرستان زرند به طور رسمی با حضور استاندار کرمان افتتاح ‌شد.

رضا کرمی‌ فرماندار زرند در این مراسم اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی با همکاری‌ رسانه ملی‌ و مشارکت خیران شهرستان زرند اجرا شده است.

وی افزود:‌ زرند به عنوان نخستین شهرستان کرمان ‌است که در آن فرستنده دیجیتال ‌راه‌اندازی شده‌ و تمام مردم شهر زرند می‌توانند از برنامه‌های کانال‌های دیجیتال تلویزیونی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی مدیر‌کل صدا و سیمای استان کرمان در این مراسم گفت: به زودی در شهرستان بم شاهد افتتاح فرستنده دیجیتال هستیم و در شهرستان رفسنجان و انار نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به تاثیر سامانه دیجیتال که حدود 20 شبکه سراسری را با کیفیت خوب دریافت می‌کند، اظهار امیدواری کرد با همکاری فرمانداران سراسر استان روز به روز شاهد توسعه این شبکه‌ها در استان باشیم‌.

موسوی با یادآوری دوران هشت ساله دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس دشمنان در روبه‌رو قرار داشتند و یک دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و امروز یک دفاع بسیار سخت‌تر و مهم‌تر است که باید در مقابل جنگ نرم دشمنان بایستیم و‌ با برنامه‌ریزی صحیح جوانان و نوجوانان را از جنگ نرم دشمنان مصون سازیم.

استاندار کرمان نیز با تبریک این رویداد ارزشمند به مردم شهر زرند گفت: ‌راه‌اندازی سامانه دیجیتال و داشتن شبکه‌های متفاوت‌ از نیازهای ضروری است که می‌تواند نقش ارزنده‌ای در ارزش‌ها، اخلاق و معنویت در جامه ایفا کند.

وی افزود: حضرت امام خمینی‌(ره) در اول انقلاب فرمودند، تلویزیون دانشگاه است و همه باید از این دانشگاه استفاده ببریم، در حال حاضر 25 کانال مختلف ملی و بین‌المللی وجود دارد که بسیاری از مردم دنیا به آن گرایش پیدا کرده‌اند، زیرا ارزش‌ها را دنبال می‌کند و موجب افزایش علم و فضلیت می‌شود.

در حاشیه این مراسم ‌بیش از یک هزار عدد تجهیزات ماهواره و حدود 5 هزار سی‌دی مبتذل ‌‌امحا شد‌.

انتهای پیام/