به گزارش هنرآنلاین، این برنامه با حضور دوستداران آذر یزدی یکشنبه 27 اسفند ماه جاری ازساعت 16 برمزار آن نویسنده فقید واقع درحسینیه خرمشاه برگزار خواهد شد.

به همین مناسبت نشستی با حضور امامی میبدی سرپرست حوزه هنری یزد، شکرانه دبیر بنیاد آذر یزدی ، استاد محمود رهبران و حسین مسرت در محل حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست برفعال سازی سایت مرحوم آذریزدی، برنامه ریزی منسجم برای گرامیداشت سالگرد درگذشت وی در روز 18 تیر ماه 92 و ضرورت ساخت آرامگاه مناسب و در شأن آن نویسنده توانا تأکید شد.

معرفی شخصیت فرهنگی ، ادبی شادروان آذر یزدی، شناساندن هرچه بیشترآثار این نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان به مردم و احداث مجموعه فرهنگی هنری درکنار آرامگاه وی ازجمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

حوزه هنری یزد وبنیاد آذریزدی همچنین از عموم مردم قدرشناس استان به ویژه نویسندگان و هنرمندان دعوت کردند فردا با حضورپرشور خود در این مراسم، یاد و خاطره این نویسنده برجسته یزدی را گرامی بدارند.

مهدی آذر یزدی 27 اسفند 1300 در یزد به دنیا آمد و معروفترین اثر او مجموعه " کتاب های خوب برای بچه های خوب" نام دارد. این نویسنده توانا با آثار خوب خود موفق به کسب جایزه یونسکو شده و سه کتاب او نیز توسط شورای کتاب کودک به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده است.

استاد مهدی آذریزدی 18 تیرماه 1388 درگذشت و در حسینیه خرمشاه یزد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/