به گزارش هنرآنلاین، برای نخستین بارفیلم های بلند تولیدی حوزه هنری یزد در سینما تک اکران شد وبا حضور عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

فیلم سینمایی"مسابقه "به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری وبه تهیه کنندگی حوزه هنری یزد درحالی عصرپنجشنبه 24 اسفند اکران شد که بیشتر عوامل تهیه وبعضی ازبازیگران این فیلم نیز درسالن حضور داشتند.

این فیلم با موضوع کودک و نوجوان درمدت 92 دقیقه در یزد تولید شده و همه عوامل آن بومی هستند.

همچنین فیلم سینمایی" افسون گل سرخ" به کارگردانی سید مجتبی حسینی که با همکاری حوزه هنری یزد تولید شده نیز جمعه 25 اسفند به نمایش در آمد و نقد و بررسی شد.

این فیلم در مدت 100 دقیقه با موضوع اجتماعی در تهران و قمصر کاشان تولید شده است.

این فیلم ها که با اسقبال پرشور تماشاچیان و هنرمندان همراه بود در یک سانس با همکاری مجتمع پردیس سینمایی تک در سالن قرمز اکران شد.

پس از اکران فیلم ها جلسه نقد و بررسی آثار نیز با حضور کارگردانان وعوامل هر دو فیلم از جمله محمد بصیری تهیه کننده و لیدا جهانگیری تدوینگر فیلم " افسون گل سرخ " برگزار شد.

سرپرست حوزه هنری یزد در جلسه نقد این فیلم ها با تمجید از کارگردانان " مسابقه" و" افسون گل سرخ" گفت: در استان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه فیلمسازی وجود دارد وامروز فیلمسازان جوان می توانند با امکانات محدود ، آثاری تولید کنند که به راحتی به کارهای بزرگ تنه می زند.

امامی میبدی مشاوره گرفتن از فیلمنامه نویسان کاربلد و با تجربه را راهی برای ارتقای فیلمنامه ها و در نتیجه تولیدات فاخر دانست و افزود: حوزه هنری با برگزاری کارگاه های تخصصی هنر از جمله فیلمنامه نویسی تلاش می کند تا سطح دانش هنرمندان استان را ارتقا دهد.

کارگردانان این فیلم ها نیزبا قدردانی ازحوزه هنری استان، حمایت های این نهاد را حرکتی درجهت شکوفایی استعداد ها و خلاقیت های فیلمسازان یزدی عنوان و بر ادامه این روند تأکید کردند.

انتهای پیام/