به گزارش هنرآنلاین، خسرو بیات در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سال 91 اظهار داشت:‌ در سال 91، 700 برنامه فرهنگی و هنری در سطوح مختلف بین‌المللی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی در همدان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری 100 نمایشگاه هنری، 10 کنسرت موسیقی، بیش از 30 همایش استانی و شهرستانی، یک‌هزار و 200 نوبت اجرای نمایش و افتتاح کتابخانه‌های گیان و برزول از جمله این برنامه‌ها بود.

مدیرکل ارشاد استان همدان با اشاره به افزایش خانه‌های دیجیتال به 12 مورد در استان یادآور شد: در سال‌جاری، با استفاده از ظرفیت خانه‌های دیجیتال، می‌توان از آموزش، اطلاع‌رسانی و حمایت از نوجوانان و جوانان بهره‌مند شد.

وی خرید آثار تجسمی را یکی دیگر از این برنامه‌ها برشمرد و افزود: در سال‌جاری، توزیع 54 هزار عنوان کتاب و اعطای کمک هزینه به مؤسسه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد به شمار می‌رود.

بیات، اتاق فکر هنرمندان نمایش، تشکیل اتاق فکر هنرمندان هنرهای تجسمی و تشکیل اتاق فکر هنرمندان موسیقی را از دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد استان همدان دانست.

وی خاطرنشان کرد: سرای روزنامه‌نگاران استان همدان نیز در تیرماه امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد و با عضویت فعالان رسانه،‌ این افراد در این سرا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارشاد استان همدان با اشاره به برنامه‌های بهمن‌ماه امسال نیز یادآور شد: اکران همزمان فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در همدان از برنامه‌های شاخص این ماه به شمار می‌رود.

به گفته وی، کسب رتبه چهارم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور بسیار جالب توجه بود به طوری که تا قبل مدیریت بنده رتبه 27 را دارا بود.

بیات أخذ سطح عالی اداره کل ارشاد استان همدان در میان اداره‌های کل استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور را از دیگر عناوین کسب شده این اداره دانست.

وی تصریح کرد: 305 میلیون تومان در قالب قراردادهای مختلف در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، خرید تجهیزات و خرید اماکن پرداخت شده است.

مدیرکل ارشاد همدان خاطرنشان کرد: 555 نفر از مجموع یکهزار و 400 عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان موفق به دریافت تسهیلات شدند و 300 نفر بیمه تکمیلی خود را گرفتند.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری 70 جلسه شورای فرهنگ عمومی، 21 جلسه کمیته قرآنی و 25 جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شده است.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: در سال 91، 52 فیلم کوتاه، 254 فیلم‌نامه، هفت کلاس فیلم‌سازی، 11 نمایشگاه عکس و هفت کارگاه آموزش از دیگر اقدامات حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/