به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، اله قلی نظری فعالیت های سال نود و یک در استان گلستان را با توجه به تئاتر خیز بودن آن مثبت و پربار ارزیابی کردو گفت: در سال نود و یک فعالیت های انجمن به عنوان یک سال مستقل بسیار پربار بود. در سطح استان اجراهای متعددی داشتیم و گروههای نمایشی در جشنواره های متعددی شرکت داشتند. در همه شهرهای ما به غیر از یکی دو شهر چراغ تئاتر فروزان بود؛ به خصوص در مرکز استان که در کلیه سالن ها اجراهای عمومی داشتیم.

وی ادامه داد:در کنار اجراهای عمومی، جلسات هفتگی آموزشی و نمایشنامه خوانی برگزار شد. در طول سال جشنوارهای سراسری آیات، برهان، بسیج و امیدهای جوان نیز اجرا شد و برای اولین بار جشنواره تئاتر استانی در کلان شهر گنبد برگزار شد و تمرکز زدایی در این خصوص موردنظر بود.

نظری بیان کرد: تا به حال حمایتی صورت نگرفته است و این فعالیت ها به صورت خودجوش توسط هنرمندان با عشق و علاقه صورت گرفته است. در پیگیر های مستمر از معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی قول پرداخت هزینه ها داده شده است. با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل بالای استان دفاتر انجمن ها نیاز به حمایت دارند، حتی ما نمایش ارزشی داشته ایم که با 40 بازیگر روی صحنه رفته است و کارگردان هزینه های شخصی این کار را انجام داده است.

وی افزود: گلستان یک استان تئاتر خیز است و هنرهای نمایشی در آن شناخته شده است. اجراهای عمومی با استقبال روبه رو می شوند مگر زمانیکه به لحاظ اجرایی و کیفی خوب نباشند. توقع ما بیش از این است. اگر حمایت جدی از تئاتر صورت بگیرد سطح کیفی خوبی خواهد داشت و به تبع آن مخاطب و تماشاگران خود را بدنبال می آورد. این ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی در پایان در رابطه با برنامه های نوروزی استان بیان کرد: در گذشته برنامه های متعدد و خاص داشتیم اما در حال حاضر به دلیل برنامه های خاص نوروز و تعطیلات و کمبود اعتبارات برنامه خاصی و مستقل نخواهیم داشت. البته گروهی را برای برگزاری آئین های نوروزی و بهاری به ترکمنستان اعزام خواهیم کرد. این گروه شامل یک گروه موسیقی و یک گروه نمایشی متشکل از احمدرضا اسدی (از پیشکسوتان تئاتر استان) و محمدرضا شمیمی است که بیست و هشتم اسفند ماه به کشور مربوطه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/