به گزارش هنرآنلاین، بیش از 67500 دانش آموز مناطق محروم و عرب زبان خوزستانی در نهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس که از ششم تا بیست و سوم اسفندماه امسال در اهواز برگزار شد شرکت کردند.

در این دوره از جشنواره، دانش آموزان شهرستان‌های باوی، حمیدیه، اهواز و همچنین منطقه کوت عبدالله که به تازگی به شهرستان کارون تبدیل شده، به صورت رایگان از برنامه‌های شاد و مفرح نهمین جشنواره دانش ‌موزی فیلم دفاع مقدس بهره بردند.

این برنامه‌ها با توجه به مقتضیات سنی و روحی دانش آموزان شرکت کننده در سه رده سنی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تدارک دیده شده بود و در هر سانس سه ساعته، بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان به سالن جشن آمده و با خواندن سرودهای جمعی میهنی و انقلابی و نیز دیدن فیلم‌های شاد دفاع مقدس روز خوشی را در کنار همکلاسی‌ها و معلمان خود می‌گذراندند.

از برنامه‌های جنبی این جشنواره اهدای لوح فشرده، بازدید و روایتگری (عموپورنگ) از جبهه‌های خرمشهر و سوسنگرد و نیز فیلم (مراسم جشن کشتی دوستی بین کودکان ایرانی و عراقی) و همچنین مستند حماسی (23 و آن یک نفر )بود که به تمام بازدیدکنندگان اهدا شد.

درادامه به تمامی معلمان نیز کتاب‌هایی همچون «پنهان زیر باران»؛ خاطرات سردار ناصری، «یک دریا ستاره»؛ خاطرات زهرا تعجب و«نورالدین پسر ایران»؛ خاطرات سید نورالدین عافی اهدا گردید.

در این جشنواره هفده روزه هنرمندانی همچون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، مهرانه مهین ترابی، کوروش سلیمانی، علی صالحی، مهرداد صدیقیان، فرشید تربیت، سعد ادهم، لیلا برخورداری، سپیده خداوردی، محمدرضا عباسیان (دبیر جشنواره فجر و مدیر موسسه رسانه های تصویری) و همچنین سعید بهبهانی (عمو سعید برنامه کودک شبکه سیمای خوزستان) حضور داشتند.

همچنین طی این مدت سیده زهرا حسینی و سیده اعظم حسینی، راوی و نویسنده کتاب پرمخاطب «دا»، ملاصالح قاری؛ آزاده حماسه 23 نفر و مکی یازع؛ راوی کتاب «بچه‌های کفیشه، حجت الاسلام دکتر مهدی بهداروند؛ نویسنده دفاع مقدس و ماهرخ باستان؛ راوی کتاب در دست چاپ «پرستاران جنگ» با حضور در این جشنواره به همراهی با بچه‌ها می‌پرداختند.

پشتیبانان برگزاری این جشنواره فرهنگی نهادها و سازمان هایی همچون بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس، سپاه ولی عصر (عج ) خوزستان، حوزه هنری، سازمان سینمایی، موسسه رسانه‌های تصویری، سازمان تبلیغات اسلامی، انتشارات سوره مهر، شهرداری‌ها و مناطق آموزش و پرورش(اهواز، باوی، حمیدیه، کارون)، استانداری خوزستان، بسیج دانش آموزی استان خوزستان، معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معاونت پژوهشی دانشگاه هنر تهران بودند.