به گزارش هنرآنلاین، نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن شعر آئینی و مناسبتی با حضور سرپرست اداره فرهنگ و اسلامی رامسر و جمعی از شاعران این شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، شعر را یکی از هنرهای تأثیرگذار در تمامی ادوار تاریخ عنوان کرد و از بهره‌مندی پادشاهان و سلاطین از شعرا برای مدح و ثنای آنان یاد کرد و گفت: اگر این هنر با شکل مناجات و مدح اهل بیت تداعی شود، کاربردی روحانی یافته و به کمال می‌رسد.

وی با بیان اینکه انجمن شعر رامسر به تازگی آغاز به ‌کار کرد، گفت: با وجود اینکه انجمن شعر رامسر فعال نبود؛ اما انجمن شعر شالیزار کتالم و سادات شهر 13 سال است که به طور مداوم هر چهارشنبه نشستی برگزار می‌کند که جای تقدیر دارد.

شریفی با اشاره به اینکه خلأ وجود انجمن شعر با موضوعیت مناسبتی و آئینی در شهرستان احساس می‌شد، ابزار امیدواری کرد که با برگزاری این جلسه، این انجمن شکل گرفته و هر 15 روز یک‌بار تشکیل جلسه دهد.

وی بیان داشت: در ادامه این جلسات قصد داریم، نشست‌های مشترکی با حضور مداحان شهرستان داشته باشیم تا آنها نیز بتوانند از این طریق نیازمندی‌های خود در این بخش را برطرف کنند.

شریفی به راه‌اندازی وبلاگ و تهیه بولتنی با این موضوع را از دیگر پیشنهادات ادامه فعالیت انجمن عنوان کرد.

در ادامه نصرت حلاجیان، فریدالدین فرید، محمد ابراهیم گلین مقدم، احمد اسفندیاری، رسول کردرضایی، جلال کردرستمی، رضا محمدی، سهراب ثابت قدم به بیان برخی درخواست‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادها پرداختند.

راه‌اندازی انجمن با مسئولی معین، جلوگیری از اغراق و دچار نشدن به آسیب‌های اجتماعی در اشعار آئینی، ایجاد وفاق و همدلی در شاعران این بخش، استفاده از افراد صاحب‌نظر و دارای تجربه در این بخش، برگزاری همایش شعر برای شناخت استعدادها و بروز خلاقیت‌های اشعار مناسبتی و آئینی در رامسر، برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز در این بخش و... از جمله پیشنهادات و نظرات شاعران حاضر در اولین نشست هم‌اندیشی انجمن شعر آئینی و مناسبتی رامسر بود.

انتهای پیام/