ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس سینما درباره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر حرکتی که در زمینه مدو لباس انجام شود اتفاق خوبی است به شرط اینکه به فعل برسد و در حد یک جشنواره باقی نماند.

وی ادامه داد: در ماهیت طراحی صحنه و لباس فیلم و طراحی مد و لباس آزاد تفاوت‌های چشم‌گیری وجود دارد و یک مرز مشخص میان این 2 مقوله هست. اما من به شخصه به عنوان یک طراح صحنه و لباس فیلم حاضرم از طرح‌های موجود در جشنواره مد و لباس فجر استقبال کنم مشروط براینکه این طرح‌ها پاسخگوی نیازهای یک فیلمنامه باشند.

ایرج رامین فر متولد 1328 تهران، دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس طراحی صحنه و لباس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه ونسن فرانسه است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1346 به عنوان مشاور صحنه و لباس در فیلم «سفر» آغاز کرد. رامین فر همچنین موفق به راه اندازی دو نمایشگاه از طراحی صحنه و لباس و انتشار کتاب Film Design نیز شده است.

طراحی صحنه و لباس فیلم های خسته نباشید، استرداد، جرم، چهل سالگی، از دوردست، پرونده هاوانا، دیوانه ای از قفس پرید، نیمه پنهان، سگ کشی، مسافران، سرب، شاید وقتی دیگر در کارنامه این هنرمند پیشکسوت قرار دارد. او هم اکنون طراحی صحنه فیلم "لاله" به کارگردانی اسدالله نیک نژاد را برعهده گرفته است.

دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از 13 تا 25 اسفندماه در مصلی تهران برگزار شد. آیین پایانی این جشنواره فردا در تالار وحدت برپا می شود.

انتهای پیام/31