به گزارش هنرآنلاین، کنسرت این گروه در شهریور ماه 1392 (سپتامبر 2013) با همراهی گروه کر رادیوی غرب آلمان (WDR) در شهرهای دورتموند، کلن و دوسلدرف برگزار خواهد شد و رهبری و آهنگسازی این برنامه را هم روپرت هوبر (Rupert Huber) موسیقی دان بنام اتریشی به عهده دارد.

عنوان قطعه ای که اجرا خواهد شد، پژواک گل سرخ نام دارد و آهنگساز این اثر علت نام گذاری اینگونه را معنی مشترک «گل سرخ» در ادبیات غرب و ایران ذکر می کند.

همچنین، این قطعه که سال قبل با گروه کر رادیوی مونیخ BR در این شهر به اجرا درآمد، به دلیل استقبال شنوندگان و کارشناسان موسیقی این بار با گروه کر رادیوی غرب آلمان اجرا خواهد شد.

حمید متبسم از اعضای گروه موسیقی دستان در مورد قطعه «پژواک گل سرخ» گفت: «این اثری کاملا متفاوت و در نوع خود مدرن است، کر مانند یک ارکستر عمل می کند و کلام در این قطعه نقش خود را به آواهای انتزاعی داده است و تنها کلمه ای که به گوش می خورد گل سرخ به زبان فارسی است.»

وی در ادامه افزود: «ما نیز در این مجموعه در فضاهایی که به ما داده شده است بر اساس آکوردها و ترکیبات این قطعه در یک مجموعه ساخته شده و بداهه، موسیقی خودمان را در پیوند با اثر Rupert Huber اجرا می کنیم.»

اطلاعات دقیق تر این برنامه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان پیام/46