به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، رضا گشتاسب گفت: استان کهکیلویه و بویر احمد یکی از استان های پیشرو در نگاه مدرن به تئاتر است و هنرمندان استان در این عرصه همیشه پیشرو هستند.

وی ادامه داد: در سال آیینده، برنامه های متنوعی را در نظر گرفته ایم. اجراهای عمومی در تئاتر شهر استان با مشارکت عمومی گروه ها و هنرمندان خواهیم داشت. همچنین تعدادی از نمایش ها که توسط دفتر استقرار پذیرفته شده اند و منتظر پاسخ دفتر استقرار هستیم تا با پشت سر گذاشتن مراحل مورد نظر به روی صحنه بروند.

گشتاسب در رابطه با برنامه های نوروز بیان کرد: در ایام نوروز اجرای صحنه ای نخواهیم داشت. تعطیلات و ایام فاطمیه و نبودن مخاطب خاص و ثابت دلایل نبودن اجراهای عمومی در این ایام است.

وی افزود: با توجه به اینکه نوروز یکی از مراسم های آئینی است، برنامه های آئینی سنتی در سراسر استان برگزار می شود. به دلیل جذب مخاطب و گردشگر بودن کهکیلویه و بویر احمد، مراسم های آئینی که به صورت دراماتیک برگزار می شود هم جنبه سرگرمی و هم جنبه آموزشی دارد. در اماکن عمومی سراسر استان، سیاه چادرهایی برپا می شود و برنامه های مورد نظر در آنها انجام می شود. این برنامه ها شامل آئین های نوروزی و هم آئین های خاص سنتی استان است.

گشتاسب در پایان بیان کرد: اجراهای صحنه ای کهکیلویه و بویر احمد از 15 فروردین برگزار می شوند.

انتهای پیام/