به گزارش هنرآنلاین، نشست سالیانه هیئت مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر شب گذشته با حضور اعضای کانون، هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر در سالن محراب برگزار شد و در این مراسم هنرمندان برگزیده سال91 کشور معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، اسامی هنرمندان برگزیده سال91 کشور از نظر اعضای کانون کارگردانان خانه تئاتر به همراه تقدیر از هنرمندان، پایان بخش مراسم شب گذشته بود که این هنرمندان عبارتند از:

یوسف باپیری برای کارگردانی نمایش "ویران"، احسان شایان فر"زندگی آقای صیاد"، سوگل قلاتیان "پروانه های غمگین..."، غزل اسکندرنژاد "مرده ریگ"، سما موسوی "سفر زمستانی و یک داستان بی ربطگ، جابر رمضانی "اسکیس"، مریم شوقی "دختران ننه دریا"، محمد مساوات "بازیخانه قیاس الدین مع الفارغ"، اشکان خیل نژاد "پچ پچه های پشت خط نبرد".

همچنین پس از قرائت اسامی نامزدهای این بخش از شهرام کرمی "مدیر سالن محراب" و اعضای هیئت مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر دعوت شد تا برای اهدای جوایز نفرات برتر به روی صحنه بیایند. جوایز این بخش شامل کتاب های اهدایی از سوی نشر قطره و انتشارات افراز، همراه با هدیه نقدی بود.

در این مراسم، بیانیه کانون کارگردانان برای حاضران در سالن قرائت شد و سپس افسانه ماهیان کارگردان و بازیگر، به عنوان مجری روی صحنه آمد و در مورد عملکرد سال91 این نهاد صنفی گزارشی ارائه داد.

پخش فیلمی به یاد استاد حمید سمندریان با صدای هنرمند فقید خسرو شکیبایی یکی دیگر از بخش‌های نشست سالیانه کانون کارگردانان خانه تئاتر بود که با ابراز احساسات عده‌ای از حاضران همراه شد.

هما روستا همسر زنده یاد سمندریان هم پس از دریافت کتاب و تندیس ویژه استاد سمندریان، گفت: امشب از لحظه ای که وارد سالن شدم تحت تاثیر هستم، اما سعی دارم خودم را پیدا کنم و گمان می کنم سال بعد تا همین موقع حتما خودم را پیدا خواهم کرد. نه تنها من و هنرجویانش بلکه همه ما همواره به یاد حمید سمندریان هستیم و من واقعا نمی‌دانم دیگر چه باید بگویم، اما از همکارانم تشکر می کنم که با برگزاری مراسمی از این دست، یاد او را زنده نگه می‌دارند و اجازه نمی دهند از خاطر برود.

انتهای پیام/52/53