جواد انصافی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایش "نوروز و پیروز" با حمایت معاونت میراث فرهنگی و گردشگری نهاد ریاست جمهوری ایام نوروز در ترکمنستان به صحنه می‌رود.

انصافی ادامه داد: برای من سنت‌های نوروزی از خانه‌تکانی گرفته تا سبزه کاشتن و تهیه آجیل وشیرینی پیام‌آور سال نو و بهار و زندگی دوباره است. فرهنگ عید نوروز تنها متعلق به ما ایرانیان هم نیست و به همین دلیل در پی فرصت بیشتری هستم که نمایش در صورت حمایت در کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان هم اجرا شود.

انصافی درباره داستان نمایش گفت: داستان درباره دختر پادشاهی است که مریض شده و پزشکان از درمان او عاجز هستند، در این میان دایه باهوش او اظهار می‌کند که درد او را می‌داند و به دختر پادشاه می‌گوید باید اول مردمی شوی و خیلی از مسائل را در میان مردم پیدا کنی. او به میان مردم می‌رود و در این میان درباره هر آیین مربوط به عید به او توضیحات لازم داده می‌شود و ...

جواد انصافی، فروغ یزدان (انصافی)، احمد آهسته، محمدرضا قربانی، حمید رئوف، فریبا مهدیه، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، بیتا نوروزی، فرشته اعظمی، در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل عبارتند از: نوازندگان: حسن مصطفی پور(ویلن)، امیرحسین انصافی(تنبک)، طراح بوروشور: سپیده نجاتی، عکاس: سمیرا انصافی، طراح لباس: فروغ انصافی.

"چله زری و عمو چله جون"،‌ "اسفندگان"، ‌"چهارشنبه سوری"، "مهرگان"،‌ "تیرگان" و "سیزده بدر" از جمله نمایش‌هایی است که انصافی در زمینه آیین‌های ایرانی تاکنون‌ به صحنه آورده است.

انتهای پیام/52/53