به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا منتظری در مراسم افتتاح اداره ارشاد شهرستان گرگان در محل این اداره اظهار کرد: بخش قابل توجهی از استعدادهای فرهنگی و هنری استان در گرگان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به گرگان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان گلستان از نظر فرهنگی و هنری ظلم بیشتری شده است، افزود: بیش از 60 درصد مراجعه‌ کنندگان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از گرگان هستند.

70 درصد مجوزهای فرهنگی و هنری گلستان در گرگان صادر می‌شوند

مدیرکل ارشاد استان گلستان خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد مجوزهای فرهنگی و هنری نیز در گرگان صادر شده و بیشتر چاپخانه‌ها، مراکز و موسسات فرهنگی و هنری در این شهرستان واقع هستند.

منتظری با بیان اینکه حجم کار فرهنگی و هنری در گرگان بسیار بالا است، ادامه داد: هر کدام از شهرستان‌ها به دلیل داشتن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دستورالعمل‌ها و ماموریت‌های فرهنگی و هنری را پیگیری می‌کنند اما در گرگان تاکنون به دلیل فقدان چنین اداره‌ای فرد و مجموعه خاصی برای پیگیری این ماموریت‌ها وجود نداشت.

شاخص‌های فرهنگی و هنری گرگان در ارزیابی سال 1390 پایین بود

مدیرکل ارشاد استان گلستان تصریح کرد: سال 1390 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در میان ادارات کل سایر استان‌ها رتبه نخست کشور را به دست آورد که متاسفانه شاخص‌های فرهنگی و هنری گرگان در این ارزیابی‌ها پایین بود.

منتظری ابراز امیدواری کرد: با تاسیس اداره ارشاد گرگان مظلومیت این شهرستان در بخش فرهنگ و هنر رفع شود.

به گفته وی، با افتتاح این اداره در گرگان و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری طراز فرهنگی و هنری استان گلستان نیز نسبت به گذشته افزایش می‌یابد.

اداره ارشاد اسلامی گرگان پنج پست سازمانی دارد در حالی که 11 نفر در آن کار می‌کنند

مدیرکل ارشاد استان گلستان ادامه داد: به دلیل فقدان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان حضور این اداره کل در جلسات فرهنگی و هنری کمرنگ بود.

منتظری تاکید کرد: از این پس بخش فرهنگ و هنر شهرستان گرگان شاهد حضور فعال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در اداره ارشاد گرگان 11 نیروی با تجربه مشغول به کار شدند، گفت: این اداره پنج پست سازمانی دارد، اما برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با پست سازمانی خود در این اداره مشغول به کار شدند.

لازم به ذکر است طی حکمی از سوی غلامرضا منتظری، مدیرکل ارشاد استان گلستان، غلامرضا حقیقی به سمت رئیس اداره ارشاد گرگان منصوب شد. حقیقی ریاست اداره ارشاد کردکوی را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین مراسم افتتاح اداره ارشاد شهرستان گرگان با حضور حیدرعلی احمدی، فرماندار گرگان، معاونین، روسای واحدهای ستادی و کارکنان اداره کل ارشاد استان گلستان و اداره جدید التاسیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان صبح امروز برگزار شد.

انتهای پیام/