به گزارش هنر آنلاین، فیلم سینمایی " عملیات کرکس " به کارگردانی غلامرضا رمضانی مثل اغلب فیلم های کارنامه کاری این فیلم ساز با سابقه در ژانر کودک و نوجوان ارزیابی می شود وفیلم محصول سیما فیلم است و اغلب بازیگران فیلم کودک و نوجوان هستند و قرار است در ایام نوروز از شبکه دوم سیما پخش شود ." حیات " ،" چرخ " از جمله فیلم های کارنامه فیلم سازی رمضانی هستند .

فضای این تله فیلم کاملا شهری است و اغلب سکانس های فیلم در خیابان‌های تهران فیلمبرداری شده است .

در خلاصه داستان فیلم آمده : "شاهین با خواهرش پروانه مشکل دارد. پدر و مادر همیشه بین او و پروانه فرق می‌گذارند. شاهین با دوستانش مشورت کرده و طبق نقشه‌ای حساب شده می‌خواهند پروانه را بترسانند. ولی بازی کودکانه اشان با بعضی تغییرها رنگ و بوی جدی به خود می‌گیرد ."

غلام‌رضا رمضانی در باره وضعیت ساخت فیلمش گفته است است : ژانر کودک ژانر مورد علاقه ام در فیلم سازی است و در حین فیلمبرداری سعی شده با بهترین شرایط و وضعیت قابل تحملی برای بچه‌ها کار را انجام بدهیم . شرایط کار در شهر بزرگی چون تهران با انبوه ماشینها و شلوغی و ترافیک شرایط سختی برای فیلمبرداری به وجود آورده بود .

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: غلام‌رضا رمضانی، مدیر تصویر بردای: محمد رضا سکوت، صدابردار: عباس رستگار پور، طراح گریم : زهرا کمالی، طراح صحنه: غلام‌رضا رمضانی، طراح لباس: به‌رخ جمال‌ها، تهیه کننده: لیدا عبدالمنافیان، مجری طرح: مهرداد غفاری پور، مدیر تولید: مهدی مهابادی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: صالح غربی جوان، دستیار دوم کارگردان: حمید یوسفی و دستیار صحنه: وحید یوسفی .

امیر علی تقی زاده - ماهور مقصودیان - امین دامن پاک و سینا صفوی بازیگران کودک و نوجوان تله فیلم کرکس هستند و بازیگران بزرگسال آن آناهیتا اقبال نژاد، حمید یوسفی، زهره داوودی، سعید پیامی فر، نسرین رمضانی و احمد یاوری هستند .