به گزارش هنرآنلاین، منصور میر، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" که در سده لنجان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه چنین روحیه‌ای برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در تهران کمتر یافت می‌شود، اظهار کرد: همت، جرأت،شجاعت و اعتماد به نفس دست اندرکاران برگزاری این جشنواره مثال زدنی است.

وی با بیان این که در اوایل هفته گذشته نیز جشنواره شعر و خاطره دفاع مقدس در یکی از شهرهای کشور با همین قوت و انگیزه برگزار شد، افزود: شهرستان‌های کشور بستر بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف دارد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به نام گذاری سال توسط رهبری تصریح کرد: شعار امسال رهبری از نظر مفهومی تمامی شعارهای سال‌های گذشته را نیز در برداشت.

وی با بیان اینکه نگاه این جشنواره پردازش به این شعار از دریچه فرهنگ و هنر است، ادامه داد: در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید از دست رنج خود بخورید و تعبیر این آیه در شعار تولید ملی نیز مشخص است.

میر با تاکید به اینکه باید کاری کنیم که تولید ملی تبدیل به فرهنگ شود، گفت: چگونگی تبدیل این فرهنگ نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اصلاح الگوی مصرف وقتی به فرهنگ تبدیل می‌شود که از دریچه هنر به آن نگاه شود.

معاون وزیر ارشاد گفت: البته سینما کار انتقال فرهنگ را نیز بر عهده دارد و می‌تواند به جوامع و مناطق مختلف نیز در این امور کمک و فرهنگ سازی کند.

انتهای پیام/