ستار اورکی سازنده موسیقی متن فیلم سینمایی "یک سطر واقعیت" به کارگردانی علی وزیریان در گفت وگوبا هنر آنلاین درباره نحوه همکاریش با این فیلم گفت: ساخت موسیقی "یک سطر واقعیت" اولین همکاری من با علی وزیریان در مورد ساخت موسیقی فیلم بود. با خواندن فیلم نامه متوجه شدم شخصیت پردازی کاراکترهای فیلم با نوع موسیقی من هم خوانی دارد بنابراین پیشنهاد ساخت موسیقی فیلم را پذیرفتم.

آهنگساز "دربند" در باره ویژگی های داستان فیلم گفت: معما گونه بودن داستان فیلم برایم دارای جذابیت بود و معتقدم دیدن فیلم می تواند یک درس عبرت برای کسانی باشد که می خواهند بدون هیچ تحقیق درستی تن به مهاجرت بدهند و در این راه در دام افراد سودجو و فرصت طلب هم می افتند و زندگیشان را هم از دست می دهند.

اورکی در باره منطبق بودن داستان فیلم با حقیقت عنوان کرد: نوع کلاهبرداری که در فیلم روایت شده بود را قبلا خبرش را در روزنامه ها خوانده بودم و کار مبنای واقعی و حقیقی داشت و روایت تصویری این نوع کلاهبرداری ها که متاسفانه زیاد انجام شده بود برایم جذابیت داشت و قبل از شروع کار حرفه ایم در زمینه موسیقی با بچه های خبرنگار ارتباط داشتم و نوع کارشان را هم می دانستم که به چه نحو و سبک و سیاقی است. در سینما هم کمتر به یاد دارم که سوژه اصلی یک فیلم زندگی خبرنگاران باشد و این مسئله فیلم یک سطر واقعیت را متمایز می کرد.

این آهنگساز در مورد تصویر ارائه شده از زندگی خبرنگاران در فیلم گفت: این پردازش شخصیت بسته به نظر و دیدگاه کارگردان دارد و امر سلیقه ای است. معتقدم وزیریان نگاه درست و جامعه شناسانه ای به زندگی و تفکرات خبرنگاران در این فیلم ارائه کرده است. یادم می آید چند سال قبل زنده یاد بابک بیات هم برایم از خاطره ای تعریف کرد که عده ای از او قصد کلاهبرداری داشتند . معمولا برای هنرمندان، روشنفکران و فرهیختگان جامعه از این نوع کلاهبرداری ها به اشکال مختلف انجام می شود.

این آهنگساز در باره ملودیهای موسیقی فیلم گفت: در ابتدا قرار بود موسیقی فیلم با یک ساز پیانو ساخته شود و این کار ما را مقداری دشوار می کرد وتعلیق هایی که باید در فیلم لحاظ می شد و یا درام های که در فیلم به وجود می امد باید با موسیقی همراه می شد و چون ساز بندی نداشتیم هماهنگی و ایجاد هارمونی با یک ساز کار واقعا دشواری بود و موسیقی را به شکل مینی مال دنبال کردیم و در کارنامه کاریم با یک تجربه سخت و دشوار مواجه بودم.

اورکی در باره ساخت موسیقی فیلم ومشورت با کارگردان افزود: ارتباط تنگاتنگی داشتیم و از این همکاری دوجانبه استقبال کردم و علی وزیریان موسیقی فیلم جدایی نادر از سیمین را که من موسیقیش را ساخته بودم از من دیده بود و از تسلط من بر ساز پیانو اطلاع داشت. به همین دلیل من را برای ساخت موسیقی فیلم انتخاب کرد.