به گزارش هنرآنلاین، قربان عباسی اظهار کرد: با توجه به اهمیت معرفی آیین‌ها و مراسم ویژه نوروز، اقدام به برپایی جشن‌های نوروزی و جشن «صدای ملی بهار» در سطح استان گلستان شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان با اشاره به فرهنگ غنی و تمدن دیرینه ایران زمین، آیین‌ها و جشن‌های این سرزمین را مورد استقبال جهانیان عنوان کرد و معرفی این آیین‌ها را از ضروریات دانست.

وی به برنامه‌های این جشن‌ها اشاره کرد و افزود: نوروز خوانی در مسیرهای پرتردد استان، برپایی سفره‌های هفت سین در سراسر استان، اجرای موسیقی اقوام مختلف استان و برگزاری برنامه جنگ شادی به همراه اجرای موسیقی بومی و محلی، اجرای تورهای استانگردی برای مسافران مقیم در هتل‌ها و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح استان گلستان از برنامه‌هایی است که در طول برپایی این جشن‌ها در ایام نوروز 1392 اجرا خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشن جهانی نوروز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: این جشن در طول ایام نوروز در سراسر استان گلستان برپا است.

انتهای پیام/