به گزارش هنرآنلاین، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه تولید ملی، افتخار ملی، بیانیه‌ای از سوی هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه توسط مشاور فنی جشنواره ملی فیلم کوتاه تولید ملی حسین نظری قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: هیئت داوران این جشنواره در راستای موضوعیت و اهداف این جشنواره که همانا حمایت از کار و تولیدات ملی و تلاش دست اندرکاران در این عرصه است، پس از بازدید از 51 اثر، پس از بررسی آثار نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: عنوان جشنواره مبین آن است که تولید به عنوان حاصل و ثمره‌ تلاش و کوشش است که گاهی انفرادی و بیشتر به شکل جمعی و گروهی حاصل می‌شود، در نتیجه پایه و اساس آن مبتنی بر اندیشه است که در بستر زمان، مکان و با عنایت به ضرورت و شرایط جامعه شکل گرفته و عرضه می‌شود که در این ارتباط هر گونه تلاش حتی به صرف تولید یک اثر مورد توجه و تحسین هیئت داوران قرار گرفته است.

هیئت داوران در قسمتی دیگر از این بیانیه تولید اثر را صرفاً در یک فرآیند عینی و ظاهری محدود و ممکن ندانسته و نگاهی ژرف بر خلق و تولید آثاری دارد که می‌بایست در بستر زمان و مکان از اندیشه به فعل تبدیل گردند که بخشی از آن نیز تولید همین آثار است.

هیئت داوران در نهایت با اشاره به اینکه تبدیل هر اندیشه‌ای تنها جنبه عینی و ظاهری نداشته اعلام داشت: کشف یک استعداد جنبه اصلی تولید هر اثر است که در فرآیند زمان می‌تواند تأثیری در تحول و پیشرفت یک جامعه داشته باشد و در نهایت منتج به خدمتی برای بشریت می‌شود و این حمایت از سرمایه‌ معنوی ، فرآیند مادی را نیز به دنبال دارد.

در بخش پایانی این بیانیه که از سوی هیئت داوران جشنواره، جهانگیر الماسی، سید هادی منبتی و علی پویان ارائه شده است، بر ضرورت ایجاد دبیرخانه‌ای دائمی که بتواند به صورت مستمر و فراگیر در بخش‌های مختلف تحقیق، پژوهش، برنامه ریزی و تولید، هم اندیشی کند تاکید نموده و نظارت و پیگیری را یکی از محورهای اصلی و ماندگار به منظور دست یافتن به سطحی مطلوب توصیه و پیشنهاد نموده است.

انتهای پیام/