به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم ملی استقبال نوروز که باحضور نمایندگان اقوام ایرانی، سفرا و مسوولان دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی در ایران هنرمندان اندییشمندان و جوانان کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه انسان دردانه هستی و همه عالم برای او خلق شده است، گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا بهاری زندگی کرده و بهاری بیاندیشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه خداند انسان را برای زندگی در زمستان خلق نکرده است، اظهار داشت: بهار حقیقی انسان در سایه استقرار توحید، عدالت و عشق بوده و جایی است که در آن همه انسان ها دل خود را مالامال از عشق به دیگران کنند و برای سعادت دیگران تلاش و فداکاری نمایند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: بهار انسان زمانی است که در آن خبری از ظلم، تبعیض و تحقیر نباشد و انسان در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد؛ جایگاه شایسته انسان جلوه گری خداست و بهار انسان ها زمانی است که همه انسان ها آیینه خدا شوند و خدایی اندیشیده و عمل کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران نوروز را در ابتدای هر بهار به عنوان تجدید میثاق ملت با بهار و نشانه ارادت و عمق خواست ملت ایران برای رسیدن به بهار حقیقی انسان ها قرار داده است، اظهار داشت: هر سال این میثاق برای رسیدن به بهار حقیقی انسان ها تجدید می شود و چند هزار سال است که ملت ایران در آرزوی بهار هر سال و در افقی بالا با بهاریان تجدید میثاق کرده و نوروز را جشن می گیرند.

رییس جمهور ادامه داد: نوروز جشن انسان و انسانیت است که یادآور بهار بوده و در حقیقت جشن همدلی، بازگشت به حقیقت انسان و جشن عشق و توحید است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران اسلام و پیام پیامبر بزرگ اسلام(ص) را قبول کرد، به خاطر عشق به حقیقت بهار بود، چرا که ملت ایران این حقیقت را در کلام پیامبر عزیز (ص) مشاهده نمود.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز هم ملت ایران به دنبال بهار است، اظهار داشت: حوادث می آیند و می‌گذرند، اما آنچه ماندگار است جوهره حقیقت و روح الهی یک ملت است و خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران از ابتدای تاریخ، ملتی پاک، موحد و عاشق عدالت، انسانیت و بهار بوده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در مراسم استقبال از نوروز نزدیک به 4 ساعت تنها گوشه‌ای از هنر این سرزمین و عشق بی پایان ملت ایران به بهار و آینده پر افتخار بشری به نمایش درآمد، گفت: ملتی که چند هزار سال به عشق بهار زیسته ملتی هنرمند است و هنر در ذات ملت ایران قرار دارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداء نشان درجه یک فرهنگ و هنر به مهندس اسفندیار رحیم مشایی این اقدام را تجلیل از فرزند برومند و عزیز ملت ایران توصیف کرد و گفت: برای بنده سخن گفتن از آقای مشایی سخت است، اما باید شهادت بدهم این مرد دلی دارد مانند آیینه پاک و زلال؛ قلبی دارد مهربان که عاشق همه انسانهاست و ایمانی به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان دارد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه بنده افتخار آشنایی با مهندس مشایی را از حدود 28 سال قبل دارم و این آشنایی را جزو عنایات اصلی خداوند به خود می‌دانم، خاطرنشان کرد: ایشان مدیری با تدبیر و مسلط و مرد اخلاق و هنر و عشق است که با تلاش استثنایی ایشان که نقشی منحصر به فرد در ثبت جهانی نوروز داشتند در یک دوره کوتاه چند برابر تاریخ، آثار و میراث ملی کشور به ثبت جهانی و ملی رسید و به جامعه جهانی معرفی شد.

رییس جمهور با بیان اینکه مهندس رحیم مشایی برای همه مانند برادری امین و دلسوز تلاش می کند، گفت: تا کنون ندیده‌ام که کسی با ایشان بدون اراده قبلی و خاص ملاقات کرده باشد و شیفته اخلاق، منش و بزرگی وی نشود.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: مهندس مشایی دارای اندیشه و نظریه در زمینه‌های گوناگون به خصوص در مسائل بنیادین جهانی، انسانی و مدیریت جهان است و بنده بر خود وظیفه دیدم به نمایندگی از ملت ایران از ایشان به نمایندگی از فرزندان شایسته ملت تقدیر کنم.

رییس جمهور افزود: البته بنده برای نصب مدال از ایشان اجازه گرفتم و این کار را جزء افتخارات زندگی خود می دانم که علیرغم همه هیاهوهای بی بنیان، خدای متعال این توفیق را داد که بنده به نمایندگی از ملت، از این فرزند برومند قدردانی کنم و مطمئنا ملت ایران قدر فرزندان خود را می شناسد و شناخته است.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر بخواهیم مهندس رحیم مشایی را در یک کلمه توصیف کنیم باید بگوییم مهندس مشایی مردی است بهاری بهاری بهاری.