به گزارش هنرآنلاین، دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در هشتمین روز برگزاری خود، همچنان با خبرهای تازه و اظهارنظرات قابل توجه همراه بود.

مدیر برند «ابرا» در دومین جشنواره مد و لباس فجر: پوشش ما محصول تفکر و اندیشه ما است طراح و مدیر برند «ابرا» معتقد است: پوشش ما نشانگر نوع زندگی ما و زندگیما محصول میزان تفکر، هنر، اندیشه و فرهنگ ماست. با تبلیغات صحیح و هدفمند کردن صنعت مد و لباس، قطعاً می توان مردم را به سمت مد های ایرانی-اسلامی جذب کرد. به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، راضیه ابراهیمیان گفت: حدود یک سال است، برند ابرا فعالیت تولیدی خود را در قالب محدود شروع کرده است. تنوع بالا، استفاده از پارچه های خاص، رنگ و مدل های اسلامی جذاب از عوامل مورد پسند واقع شدن این برند نوپا در ایران و در میان بانوان مسلمان کشورهای دیگر شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر به خاطر نداشتن پشتوانه مالی و عدم حمایت از بخش طراحی و تولید پوشاک، هنوز نتوانسته ام به تولید انبوه دست پیدا کنم. اما سعی ام بر این است که از طریق حضور در جشنواره هایی از این دست، با سلیقه مخاطب، آشنا و نیازهای مصرف کنندگان را در قالب طرح های نو پردازش کنم. طراح و مدیر برند «ابرا» درباره حضورش در دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: امسال 5 طرح در بخش نمایش ارایه کرده ام که شامل یک لباس کودک، 2 چادر و 2 پوشش سر می شود. در سال گذشته، طرح چادری که در بخش نمایش داشتم جزو طرح های برتر انتخاب شد. ابراهیمیان افزود: استقبال مردم از غرفه ابرا خیلی خوب است و سعی ما بر این است که محصولات را با قیمت های مناسب در اختیار مردم قرار دهیم. چراکه هدف اصلی ما برطرف کردن نیاز جامعه و احترام به خواست خریدار است. مدیر برند ابرا در ارتباط با طرح های منحصر به فرد ارایه شده در این غرفه گفت: هدف من ساختارشکنی در بخش طراحی است. سلیقه مردم سال هاست که با مدهای غربی و غیر ایرانی خو گرفته و پذیرفتن سبک جدید مدهای ایرانی از سوی مصرف کنندگان کار سختی است. اما با تبلیغات صحیح و هدفمند کردن صنعت مد و لباس، قطعاً می توان مردم را به سمت مد های ایرانی- اسلامی جذب کرد. وی در پایان گفت: پوشش ما نشانگر نوع زندگی ما و زندگی ما محصول میزان تفکر، هنر، اندیشه و فرهنگ ماست. این شعاری است که ابرا آن را سر لوحه کار خود قرار داده است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران: هنرمندان، الگوهای متناسب در پوشش استفاده می کنند علی ترابی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به تاثیر پوشش هنرمندان بر تاثیر نهایی موسیقی بر مخاطب خاطرنشان کرد: هنرمندان بیش از پیش، به این قضیه توجه دارند و رنگ بندی و توجه به الگوهای متناسب را در ترکیب هیات ظاهری خود رعایت می کنند. به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، علی ترابی در حاشیه بازدید از این جشنواره اظهار داشت: هنرمندان حوزه موسیقی سنتی، معمولاٌ حساب شده و متناسب با صحنه و موسیقی طراحی و پوشیده می شود. مدیرعامل انجمن موسیقی ایران تاکید کرد: اما موسیقی پاپ به خاطر نوع موسیقی و وارداتی بودن، لزوم طراحی و استفاده از لباس سنتی نداشته و چنین مصداقی را در صحنه موسیقی پاپ ندیده ام. علی ترابی با اشاره به تاثیر پوشش هنرمندان بر تاثیر نهایی موسیقی بر مخاطب خاطرنشان کرد: هنرمندان بیش از پیش، به این قضیه توجه دارند و رنگ بندی و توجه به الگوهای متناسب را در ترکیب هیات ظاهری خود رعایت می کنند. وی در پایان یادآور شد: هنرمندان با زیبایی سر و کار دارند. آن ها ذوق زیبایی شناسی دارند و در پوشش چشم نوازند اما نمی توان فرمول خاصی برای پوشش آن ها درنظر گرفت.

مدیر دفتر برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سطح علمی این دوره از جشنواره بسیار ارزنده است

مدیر دفتر برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره نمایشگاه بین المللی مد و لباس فجر بیان کرد: بخش دانشگاهی جشنواره مد و لباس از سطح بالایی برخوردار است.اهمیت این بخش به این لحاظ است که طراحی مد و لباس مبحثی علمی به شمار می آید و بخش اعظم آن، از ایده تا تولید، باید در دانشگاه ها مدیریت شود. به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره مد و لباس فجر، عیسی کشاورز گفت: بخش دانشگاهی این جشنواره از سطح بسیار بالایی برخوردار است که نشان از رشد این جشنواره در حوزه علمی نسبت به سال گذشته دارد. وی ادامه داد: اهمیت بخش دانشگاهی به این لحاظ است که طراحی مد و لباس مبحثی علمی به شمار می آید و بخش اعظم آن، از ایده تا تولید، باید در دانشگاه ها مدیریت شود. وی با بیان این که در سال گذشته گرایش های حوزه مد و لباس دانشگاه جامع علمی و کاربردی به هشت رشته افزایش داشته، گفت: در سال گذشته در این حوزه تنها دو رشته «سنتی طراحی و دوخت» و «تکنولوژی دوخت» تدریس می شد که در سال جاری مد و لباس کودک، مجلسی، مدیریت مد، بسته بندی لباس و چند گرایش دیگر در این زمینه اضافه شده است و در مراکز مختلف سراسر کشور نیز این رشته ها تدریس می شود. مدیر دفتر برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: این جشنواره ما را در زمینه مد و لباس مصمم تر و جدی تر کرده است و امیدوارم که سطح کیفی طرح های ارایه شده در سال های آتی رشد قابل توجهی داشته باشد. کشاورز درباره تاثیر این جشنواره گفت: دانشگاه جامع طرحی را دنبال می کند به عنوان شرکت های انضمامی یعنی قرار بر این شد که مراکز آموزشی این دانشگاه با راه اندازی کارگاه تولیدی هنرجویان خود را جذب کرده و وارد بازار کار شوند. بالطبع استادان، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند مشغول به کار شده و از منافع مالی آن نیز بهره مند شوند. مدیر دفتر برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این که کیفیت دغدغه اصلی متولیان این جشنواره است، عنوان کرد: مد و سلیقه امر ثابتی نیست و دایم در حال رشد است و ما باید خود را به این روند برسانیم و خود را به نظر مردم نزدیک تر کنیم. لذا در دانشگاه جامع نیز با مدیریت لازم سعی در افزایش کیفیت داریم.

مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: کتاب های حوزه مد و لباس بر اساس مصوبات شورالی عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شوند محمد اللهیاری، مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بررسی آثار حوزه مد و لباس در چهارچوب مصوبات شورا عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی نظارت است. اللهیاری در گفت و گو با ستاد خبری دومین جشنواره مد و لباس فجر، گفت: کتاب هایی که از نظر علمی حاوی الگوی دوخت هستند در صورت رعایت موازین و همچنین دور نشدن از قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز می گیرند. به گفته وی فرهنگ سازی در حوزره مد و لباس می تواند از مجرای کتاب و کتابخوانی صورت پذیرد تا مردم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت بهره مندی از سبک زندگی اسلامی و ایرانی تشویق شوند. مدیر اداره کتاب همچنین گفت: فرهنگ سازی نیاز به برنامه ریزی و فعالیت بلند مدت دارد و برگزاری مطلوب جشنواره مد و لباس فجر در این دوره از مسایلی است که در این دوره نشان از مدیریت مطلوب حوزه فرهنگ در حوزه مد و لباس دارد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: هویت بخشی به حوزه مد ولباس از اهداف اساسی جشنواره است حمید قبادی، دبیر دومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: هویت بخشی به حوزه مد ولباس از اهداف اساسی جشنواره است و مدیریت بخش های جشنواره را نیز خود این نهاد های صنفی می توانند بر عهده داشته باشند. به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، حمید قبادی گفت: ایجاد بسترهای حمایتی در زمینه مد و لباس از جمله کارهالی ضروری در این زمینه است و از یک مقطعی باید، خود طراحان و دست اندر کاران این حوزه، هویت مستقلی در بخش های مختلف پیدا کنند. وی تاکید کرد: بحث هویت در بخش های مختلف حوزه مد و لباس وجود دارد حتی بخش های فروش و صنعت هم می تواند دارای هویت های مستقلی شوند.

دبیر دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بیان کرد: اگر هویت ها شکل بگیرد و این مجموعه ها به شکل صنفی، فرهنگی و انجمنی تشکیل شود می توانیم شاهد نتایج مثبت و موثری در این عرصه باشیم. در واقع این انجمن ها هستند که می توانند مطالبات فعالان این حوزه را پیگیری کنند. قبادی تصریح کرد: قصد ما این است که تشکل ها شکل گیرند و مدیریت بخش های جشنواره را نیز خود این نهاد های صنفی بر عهده داشته باشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان : آشنایی با تمدن اصیل ایرانی در جشنواره مد و لباس به همه ایرانیان اعتماد به نفس می دهد به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، محمد ذوالقدر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه بازدید از این جشنواره اظهار داشت: جشنواره مد و لباس ابتکاری خوب برای حضور پررنگ استانهاست و انتظار م یرفت که با توجه به فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی در استان های مختلف ایران چنین استقبالی نیز از آن صورت گیرد. وی تاکید کرد: آنچه که تا کنون در قالب فرهنگ شناخته ایم حاصل خورده فرهنگ هاست که از دل استان ها بیرون آمده است. آشنایی با تمدن اصیل ایرانی و بازدید از این دستاوردها به همه ایرانیان اعتماد به نفس می دهد. وی با اشاره به تاثیر جشنواره مد و لباس بر ایجاد ارتباط نزدیک در بین اقوام مختلف ایرانی خاطر نشان کرد: این جشنواره باعث شد تا اولین اقدام برای جمع آوری بانک اطلاعات جامع طراحان لباس استان زنجان صورت گیرد. ذوالقدر در پایان تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از طراحان و تولیدکنندگان این استان حمایت خواهد کرد و امیدواریم جشنواره مد و لباس استان زنجان را در سال آینده برپا کنیم.

دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، 13 تا 23 اسفند ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.