به گزارش هنرآنلاین، میرجلیل آغداشی با بیان اینکه ثبت جدید گروه ها بر اساس آیین نامه ابلاغ شده به زمان نیاز دارد، گفت: بحث این است که گروه های فعلی استان اگر بخواهند بر این اساس شکل بگیرند به زمانی بیش از 6 ماه وقت نیاز داریم و مسلما هیچ یک از گروه ها با شالوده فعلی نمی تواند در این چهارچوب جدید قرار بگیرد و بی شک باید چندین گروه با هم ادغام شوند.

آغداشی در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح عنایت ویژه ای به تحصیلکردگان تئاتر دارد و سهم بزرگی در توسعه تئاتر شهرستان ها خواهد داشت. از سوی دیگر لازم است برای گسترش تئاتر برنامه های لازم عملیاتی شود. استقرار گروه های حرفه ای اولین و مهم ترین گام برای شکل گرفتن تولیدات هنری و ارائه آثار حرفه ای در سراسر کشور است؛ برنامه مدون و گسترده ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد عملیاتی کردن آن را برای گسترش تئاتر در کشورمان دارد.

رئیس انجمن نمایش استان آذربایجان غربی، استقرار گروه های تئاتری را یک اتفاق شایسته و بایسته برای تحقق اهداف بلندنظرانه و آرمانی بیان کرد و افزود: اساسا شاید بتوان یکی از دلایل افت و افول تئاتر در بیشتر نقاط ایران را همین عدم شناسایی و حمایت از گروه های فعال دانست؛ چراکه نیروی انسانی امروز ما به قدر کافی و حتی فراتر از انتظار است، اما هیچ برنامه مدونی برای استفاده از این نیروهای خلاق و پویا نداشتیم. با استقرار گروه ها در آینده می توان به تولیدات حرفه ای در تمامی نقاط چشم امید بست و این گامی پولادین برای کارآفرینی در زمینه تئاتر خواهد بود. بنابراین تحصیل کردگان تئاتری از این امکان برای پرداختن به تمایلات قلبی خود بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/38