به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل هنرهای نمایشی، با اشاره به افتتاح مجموعه تئاترشهر خراسان رضوی، گفت: طرح تاسیس مجموعه تئاترشهر در استان ها از جمله موضوعاتی است که ما به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به صورت جدی پیگیر بوده و همواره از این طرح حمایت کرده و می کند.

وی با بیان اینکه مجموعه تئاترشهر خراسان رضوی سومین مجموعه تئاترشهر افتتاح شده در استان هاست، اظهار کرد: در واقع افتتاح مجموعه تئاتر شهر با هدف ایجاد پایگاه دائمی و همیشگی برای هنرمندان در استان ها در حال انجام است. مکانی که مختص تئاتر باشد و هنرمندان بتوانند در آن به اجرای عمومی آثارشان بپردازند که خوشبختانه روز گذشته شاهد افتتاح مجموعه تئاترشهر در خراسان رضوی بودیم.

آشنا با اشاره به اینکه این مجموعه تنها به اجرای تئاتر اختصاص دارد، بیان کرد: مجموعه تئاترشهر خراسان رضوی شامل یک سالن اصلی با ظرفیت 400 نفر، یک پلاتو با ظرفیت 200 نفر، یک پلاتوی تمرین و یک سالن ویژه نمایش های عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه طبق قول هایی که داده شده بود، مبلغ مورد نظر واریز شده است، خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح این مجموعه، اجرای عمومی آثار نمایشی در این محل با اجرای نمایش "خون و ماتیک" آغاز شد و در ادامه فعالیت های مجموعه، مابقی حمایت ها نیز صورت خواهد گرفت.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اظهار امیدواری از اینکه تا سال آینده شاهد اجراهای فاخر و متناسب با فرهنگ بومی و اقلیمی سرزمینمان در مجموعه های تئاتر شهر استان ها باشیم، گفت: مطمئنا اگر می خواهیم تئاتر در استان ها رشد کند، به طور یقین طرح استقرار گروه ها و افتتاح مجموعه تئاترشهر در کنار اجرای عمومی آثار، باعث بالندگی تئاتر در استان ها خواهد شد.

انتهای پیام/38