به گزارش هنرآنلاین، این هنرمند به تازگی در بیمارستان "شریعتی" تهران درگذشت و قرار است پیکر این هنرمند ساعت 10 صبح روز 21 اسفند ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شود.

قادر آشنا ، مدیر کل هنرهای نمایشی درگذشت نصرت‌الله زمانپور ، پیشکسوت تئاتر کاشان را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیتی که به این مناسبت صادر شد، آمده است:‌

«نصرت‌الله زمانپور ، بزرگمرد خطّه‌ی نمایش کاشان و پیشکسوتی از حوزه‌ی تئاتر کشور، در حالی دنیای فانی را به خاکیان وانهاد که در عین کهنسالی، نگاهش هنوز در جوانی و نشاط پرمی‌گشود و آنقدر با معنویّت و عشق به هنر تئاتر، نسبت نزدیکی داشت که حتّی محرومّیتش از بینایی ظاهر هم، چیزی از بینش و روشن‌بینی او در سیر زندگی و گشایشگری‌هایش از گروه‌های تئاتر شهر دیرین خود نمی‌کاست.

و اینک او که کاشانه‌ی کاشان را، چلچراغی فروزان بود، از میان ما رفته است و ما نبودنش را به همدیگر، تسلیت می‌دهیم و برای روح بلندش، آمرزش و برای بازماندگانش، صبر و شکیبایی آرزومندیم.»

زنده یاد زمانپور که به عنوان پدر تئاتر کاشان شناخته می‌شود، مدتها دچار بیماری سرطان مغز استخوان بود و علاوه بر این کلیه‌هایش را نیز دچار نارسایی بود.

او از روز 24 بهمن ماه در بیمارستان شریعتی بستری بود و سر انجام در همین بیمارستان درگذشت.

مراسم ختم این هنرمند روز سه شنبه 22 اسفند ماه از ساعت 15:15 تا 16:45 در مسجدالنبی واقع در خیابان کارگر شمالی برپاست.

این هنرمند هشت سال پیش به طور کامل بینایی خود را از دست داده بود.

نصرت‌الله زمانپور متولد ۱۳۱۹ در کاشان و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیباست. او جزو پیشکسوتان تئا‌تر کاشان است و عده‌ای او را پدر تئا‌تر این شهر می‌نامند. اردیبهشت‌ماه امسال انجمن بازیگران تئا‌تر در مراسم جشن بازیگر از این هنرمند باسابقه تجلیل کردند.

زمانپور که بینایی خود را به طور کامل از دست داده بود، به کمک نوه‌اش و با همراهی بهزاد فراهانی شمع جشن بازیگر را روشن کرد.

"فراهانی" در معرفی این هنرمند پیشکسوت تئا‌تر گفت: "زمانپور" از بازیگران دهه ۴۰ تئا‌تر ایران است و کار خود را با نمایش "رستم و سهراب" به کارگردانی «مصطفی اسکویی» شروع کرده است و در ادامه فعالیت‌هایش در نمایش‌هایی همچون مردی که مرده بود و خود نمی‌دانست»، «آی با کلاه آی بی‌کلاه»، «سرگذشت مرد» و… حضور داشته است.

"زمانپور" از هم‌دوره‌ای‌های "علی نصیریان" و "عزت‌الله انتظامی" در اداره تئا‌تر است، اما بیشتر فعالیت‌های خود را در عرصه کارگردانی در کاشان انجام داده است. هنرمندان تئا‌تر کاشان امسال مراسمی برای تجلیل از این هنرمند، برگزار کردند.

انتهای پیام/