به گزارش هنرآنلاین و به گفته رویا بختیاری کارگردان اثر پرفورمنس"ماهِ کولی " بر اساسِ سه اثر از فدریکو گارسیا لورکا، عروسیِ خون، یرما، خانه‌ی برنارد آلبا در گالری آرته اجرا می‌شود.

رویا بختیاری کارگردان این نمایش در یادداشت خود درباره اثر آورده است: نقّایش‌گاه ترکیبی است از آثار نقّاشی و مرحله‌ای از تمرین بازیگران (نه نمایشنامه خوانیِ مرسوم و نه اجرایِ صحنه‌ای کامل) که بارها در تعزیه دیده‌ایم نقش‌خوان‌ها علاوه بر حرکت و با وجود حفظ بودن، متن را در دست می‌گیرند و هر از گاهی نگاهی به آن می‌اندازند و دائم به یادمان می‌آورند که نقش‌خوانی می‌کنند. در این تجربه آگاهانه از این شیوه‌ی قدیمی برای تصویر بخشیِ " عروسیِ خون " استفاده کرده‌ام و منظور فقط کسب تجربه و لذتی بود که برایِ خودم و گروهِ اجرایی داشت و خوشحالم که در این تجربه قلب‌های بسیاری با من بودند.

هنگامه عابدین، هنگامه صدری، مونا خوش اِقبال، آرزو جبّاری، محمد رضا توکّلی‌راد، فرشاد رضایی، میلاد ناصری در این اثر نقاشی می‌کنند.

این پرفورمنس روزهای 23، 24 و 25 اسفند ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر در گالری آرته واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازجنوبی، پایین تر از همت، بلوار علی خوانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 اجرا می‌شود.

انتهای پیام/31