به گزارش هنرآنلاین، عکس‌هایی از این تابلو که برای یک پروژه ملی فرهنگی گرفته شده و در وبسایت تابلوهای شما (Your Paintings) متعلق به BBC گذاشته شده بود، توجه یک مورخ هنری را جلب کرد.

این پروژه ملی فرهنگی قرار است تصویر و اطلاعات همه تابلوهای رنگ و روغن اصل موجود در بریتانیا را که در اختیار بخش دولتی است، در یک بانک اطلاعاتی جمع کند.

برنامه کالچر شو (Culture Show) شبکه تلویزیونی bbc2، نظر دکتر کریستوفر براون، کارشناس و متخصص آثار ون دایک را در خصوص این تابلو جویا شد و دکتر براون هم اصل بودن آن را تایید کرد.

دکتر کریستوفر براون، مدیر موزه اشمولین در آکسفورد به این برنامه گفت که این یک کشف بزرگ و قابل توجه است. او افزوده: که هیچ شکی نیست که ون دایک این اثر را کشیده است. به گفته او ون دایک در اواخر دوران فعالیت هنری‌اش آن را کشیده و در اوج توانایی و هنرمندی بوده است.

آنتونی ون دایک، یکی از بهترین پرتره‌نگاران قرن هفدهم میلادی بود که در انتورپ به دنیا آمد و در سال ۱۶۳۲ میلادی نقاش دربار شاه چارلز اول شد. او در این تابلو پرتره اولیویا بوتلر پورتر، ندیمه همسر چارلز اول را به تصویر کشیده است.

به نوشته بی.بی.سی، این تابلو که پیش از این بی‌اهمیت تلقی می‌شد، در شرایط بدی در موزه باوس دورهام خاک می‌خورد.

بندور گراسونور، مورخ و واسطه هنری که نخستین بار این تابلو را در وبسایت بی‌.بی.سی شناسایی کرده، در این‌باره می‌گوید: "با وجود اینکه این تابلو جزو میراث ملی است و نمی‌شود آن را قیمتگذاری کرد، به دلیل امور مرتبط با بیمه می‌توان ارزش آن را تا حدود یک میلیون دلار ارزیابی کرد."

به گفته او اگر این تابلو در یک حراجی به عنوان کپی عرضه می‌شد در همین وضع کثیف و خاک گرفته، احتمالا بین ۳ تا ۵ هزار پوند قیمتگذاری می‌شد.

انتهای پیام/