به گزارش هنر آنلاین، در این مراسم که متأسفانه همزمان با مراسم بزرگداشت از 77 درگذشته عرصه هنر در ایرانشهر برگزار می‌شد هنرمندانی چون داوود فتحعلی‌بیگی، هنرمند فعال در عرصه تئاتر آیینی و سنتی، قاسم افشار، خواننده پاپ، کاظم هژیرآزاد، رییس انجمن بازیگران خانه تئاتر، محسن حسن‌زاده، مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر و جواد انصافی، دیگر هنرمند تئاتر آیینی و سنتی حضور داشتند.

در این مراسم حدود یک میلیون تومان وجه نقد برای همراهی با هنرمند سیاه باز کشور جمع آوری شد که مبلغ قابل توجهی به نظر نمی رسد و یک میلیون تومان شاید به گفته خودش هزینه‌ یکی از آمپول‌های سعدی افشار باشد.

هنرمندانی چون هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، پیمان شریعتی، مریم رحیمی، وحید آقاپور، مریم داننده، امیرعلی دانایی، فاضل جمشیدی، قاسم زارع، ابراهیم حسینی، مجید تفرشی، صمد چینی‌فروشان و ... از حاضران بودند.

در پایان این برنامه که تا ساعت 21 ادامه داشت، کتابهای طنز خلیل جوادی به نفع سعدی افشار به فروش رسید.

پیش از این اعلام شده بود که مراسم بزرگداشت سعدی افشار با حضور هنرمندان برجسته تئاتر، سینما و موسیقی ایران امروز شنبه بعدازظهر 19 اسفند ماه در سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار می‌شود و در این مراسم ویژه، هفت نهاد مختلف از جمله مرکز هنرهای نمایشی، تالار سنگلج، تئاتر شهر، دفتر تعزیه، تئاتر شهر، سایت تیوال و ... با اهدا لوح سپاس و جایزه نقدی از این هنرمند با سابقه تئاتر ایران تقدیر می‌کنند.

حدود 80 هنرمند همچون عزت‌الله انتظامی، داریوش اسدزاده، علی نصیریان، داریوش مودبیان و ... در این مراسم حضور دارند و قرار است از طرف نهادهای مختلف از سعدی افشار تقدیر کنند که جای خالی این بزرگان عرصه تئاتر و سینما هم در نوع خود قابل تأمل است.

انتهای پیام/52/53